פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש ללא הרדמה

ציטוט

שלום רב,
נאלצתי לעבור טיפול שורש מורכב (מלתעה שנייה). בטיפול הראשון הרופא לא זיהה כי ישנם שני שורשים באותה השן למרות הפצרותיה של סייעת השיניים כי היא רואה את השורש השני. בטיפול השני , הסביר כי אכן יש שורש שני , לאורך כל הטיפול התקשה להגיע אל השורש השני, כאשר כן הגיע אליו לאחר שצרחתי מכאבים עזים אמר לי שאין צורך בהרדמה לדבריו "אם את מרגישה את זה, זה יאפשר לי להבין שהגעתי למקום הנכון".
הטיפול הכללי ערך כשלושה מפגשים, כאשר לא שלח או הציע לעבור למומחה לטיפולי שורש. למרות שכבר בנקודה זו עלתה בי התחושה כי הוא אינו מתמחה בנושא הזה, המשכתי מאחר וטופלתי אצלו שנים ארוכות וסמכתי עליו. הרופא אמר לי כי הוא התייעץ עם קולגות לגבי הטיפול בשן שלי, אך לא ניתנה לי הזכות לבחור לעבור או להתייעץ עם רופא אחר ונאלצתי להמשיך לסמוך על הרופא המטפל שלי.
לאחר שלושה טיפולי שורש על אותה השן , תואם לי תור נוסף להתאמת הכתר. מאחר והייתי נתונה בשוק רב , חרדה ופחד מהכאב העז שחוויתי בזמן הטיפול ומבולבלת מעוד בקשר לדרך הטיפול בחרתי לעצור את הטיפול.
עברתי לרופא אחר. אציין כי אני סובלת מפוביה מטיפולי שיניים ועל מנת להגיע לטיפול עליי לגייס כוחות פיזים ונפשיים רבים. רופא זה טיפל בי שנים וסמכתי עליו , אבל בשנים האחרונות חל שינוי בדרך הטיפול שלו.
כאשר ביקשתי את התיק הרפואי התחמק מלהעביר אותו וניסה להחתים אותי על טופס האומר כי אינני מתכוונת לתבוע אותו. כמובן שלא חתמתי. אציין כי לאחר שהתעקשתי לקבל את התיק ואיימתי כי אערב עו"ד הועבר לי רק סיכום הטיפול. הסיכום שנשלח לי נראה מאוד לא אותנטי ואינו תואם או מתעד את האירועים שקרו בזמן הטיפול.
ברצוני לשאול, האם מקובל לבצע טיפול שורש כאשר המטופל מרגיש את הטיפול? האם רופא חייב להעביר את התיק הרופאי והאם אכן היתה כאן רשלנות רפואית ?

ציטוט

ראשית מצער לשמוע על החוויה הקשה שעברת. 

שנית, לגבי החוק - חד משמעית בחוק זכויות החולה מעוגנת זכותו של המטופל לקבל מידע מלא על כל הטיפול שעבר, כולל העתק מלא של רשימת הטיפולים, חומרים, טכניקות, תרופות,צילומי רנטגן וכולי. לא צריך עו"ד, ולא צריך בית משפט - אלא לבקש בפשטות. 

אם לאחר כל הנ"ל נתקלת בקשיים / סירוב / חשד כלשהו - רק רופא אחר שיקראת את המידע יוכל לתת דעתו אם חסר מידע, ואם יש צורך בדרישה מצד עו"ד או אף תביעה.

 

התחברות

בודק...