פורום
ניווט בפורום

מחירי טיפולי שיניים

ציטוט

השכר החיצוני במשק הוא 5,900 ש"ח, ז"א חצי מהישראלים בגיל העבודה מרוויחים פחות משכר זה. כמעט כל טיפול שיניים יותר מורכב מסתימה או עקירה עולה בין אלפי לעשרות אלפי שקלים, עבור טיפול רפואי שמקנה לאדם איכות חיים בסיסית בחברה מודרנית ומונע מחלה. אדם שגם משלם שכר דירה או משכנתא, וגם מכלכל את עצמו ואת ילדיו, הוצאות של עשרות אלפי שקלים הן לעתים בלתי אפשריות כמעט.. שלא לדבר על מובטלים או חסרי יכולת השתכרות...

אדם שדורש ניתוח עיניים או ניתוח אורתופדי (או כל טיפול אחר כמעט בבית חולים), מבוטח על ידי ביטוח בריאות של קופת החולים והמדינה ומשלם סכומים סמליים של עשרות שקלים.

האם הגיוני שב-2022 לא יתווספו גם טיפולי השיניים לביטוח הבריאות? כיצד ההסתדרות פועלת על מנת לעזור לאוכלוסיה במדינה להנות מטיפולי שיניים במחיר נגיש ולא להפוך את בריאות השן למוצר לעשירים בלבד?

ציטוט

בהחלט מוכר וידוע, אבל בכל הענפים במשק, וגם ברפואת ורפואת שיניים.  אך כמו בכל מצב שאדם צריך לבצע בדיקה רפואית, יש גם אפשרויות שאינן במגזר הפרטי. יש מימון חלקי מהמדינה דרך קופ"ח וסל הבריאות במצבים מסויימים (למשל קשישים וילדים), לחלק מהאנשים יש פוליסה לטיפולי שיניים בחברת הביטוח, ויש גם אפשרות לעבור טיפול זול מאוד בבתי הספר לרפואת שיניים. גם טיפול/ניתוח/בדיקה של רופא פרטי ולא בבית החולים/קופ"ח יעלו בהתאם. לדוגמא, ניגשתי עם אחד מילדיי לבדיקה בקופ"ח בחינם - אבל זמן ההמתנה היה חצי שנה. קבענו ביקורת עם רופא פרטי בתחום - ותוך שבוע נבדקנו. אבל כמובן שהשכר היה בהתאם.

כמעט כל המדינות בעולם מבצעות הפרדה בין טיפולי שיניים לבין טיפולים ברפואה כללית - והשיקול הוא כלכלי - כדי לא לממן לכל אחד טיפולי שיניים. 

יש לדעת שבניגוד לרפואה הכללית, שבה שכר הלימוד של ההתמחות הוא בחינם ואף מקבלים משכורת מבתי החולים כולל משמרות - ברפואת שיניים ההתמחויות לא ממומנות ע"י המדינה והרופא המתמחה צריך לממנה בעצמו (כמאה אלף שח ויותר בשנה!) וכן רופא השיניים בהתמחות לא מקבל אגורה בתור משכורת (!). דהיינו בממוצע 4 שנים התמחות (יעלו כחצי מיליון ש"ח , ללא מימון מהמדינה וללא משכורת כלשהי).

התחברות

בודק...