פורום
ניווט בפורום

כאבים בשן טוחנת תחתונה, לאחר עקירת שן בינה כלואה

ציטוט

שלום רב,
ביצעתי עקירת שן בינהכ כלואה (תחתונה, צד ימין) בהליך כירורגי באחד מבתי החולים בארץ, על ידי מומחה פה ולסת. העקירה בוצעה ב28 לאפריל, והיו לי כאבים ונפיחויות במשך שבועיים וחצי. עדיין ישנו כאב קל בעת פתיחת הפה. לפני שבוע, אכלתי ארוחת בוקר בשבת (יש לציין כי אכלתי משהו מאד רך, דמוי לחם) ולפתע שמעתי ״קנאק״ בטוחנת הסמוכה לשן שנעקרה. מיד התחלתי להרגיש כאב חזק בעת לעיסה. הלכתי לרופא, עשו לי צילום פנורמי וכן בדיקה עם מקל מעץ והוא שלל שבר/סדק ולדבריו, השן עברה טראומה ויש להימנע מלעיסה בצד זה במשך שבועיים. האם זה ייתכן שבעקבות טראומה, דבר כזה קורה והאם אפשר לשלול לחלוטין שבר או סדק על סמך שתי הבדיקות? יש לציין כי עדיין יש לי נפיחות קלה באיזור השן הטוחנת

ציטוט

 בהחלט ייתכן שיש כאבים באיזור והכל בסדר עם השן, וזמן המתנה יועיל, ולא כדאי לאכול באיזור זה עד להיעלמות הכאבים ובדיקת רופא. אך בהחלט יש גם חשש שאולי השן נסדקה - אם הכאבים לא נעלמים /או מחריפים - לגשת בהקדם לבדיקה חוזרת. צילום פנורמי לעיתים אינו מספיק ויש לבצע צילומים אחרים אם הסיבה לכאב אינה ברורה, כמו כן במקביל לבדיקות קליניות לאיתור סדק פוטנציאלי. 

ציטוט

כאשר אני לוחץ על השן בחוזקה עם האצבע, אני לא מרגיש כאב כלל. כמו כן, אין לי רגישות לקור וחום. מה שכן, איזור החניכיים שצמוד לשן הוא עדיין עם נפיחות קלה וכשלוחצים על האיזור הזה, יש כאב קל שנעלם. אילו בדיקות/צילומים נוספים ניתן לעשות על מנת לאבחן זאת?

ציטוט

אני בהחלט לא ממליץ לך לנסות לבדוק את עצמך (למשל בלחיצה על השן או הקשה עליה).

אני שוב ממליץ על מעקב ובדיקה עם הרופא האישי שאחראי לתוכנית הטיפול שלך, והוא יחליט בכל בדיקה חוזרת אם יש הטבה או לא , ועל אילו בדיקות הוא ממליץ לבצע (למשל בדיקת קור / חום, ניקוש מכיוונים שונים, בדיקת כיסי חניכיים, הדמייה רנטגנית ו/או CT וכולי)

ציטוט

הייתי בביקורת רביעית אצל הרופא המטפל והוא שלל כל סיכוי לשבר/סדק. כמו כן, הוא עשה בדיקה מקיפה ולא מצא את המקור לכאבים. יש לציין כי הכאבים קורים כאשר אני מפעיל לחץ קל על הלחי באיזור העקירה, וכן אם אני לוחץ על החניכיים באיזור העקירה. אני מרגיש שהאיזור עדיין עם נפיחות קלה. אין החמרה במצב, אבל תחושתי היא שהמצב הוא סטטי ואין שיפור. האם נתקלת בעבר במצבים דומים? חודש לאחר עקירה? יש לציין כי אני בן 35 והרופא ציין שיכול להיות שהגיל הוא יחסית מאוחר לעקירות מסוג זה ועל כן יכול להיות שזו אחת הסיבות.

ציטוט

 אין לרופא כלשהו יכולת לאבחן דרך האינטרנט כאמור ייתכן והלחץ על הרקמות ו/או אתר זריקות ההרדמה עוד רגיש, וייתכן שזמן הריפוי איטי מהממוצע. בכל אופן ודאי שיש לבצע מעקב תקופתי עם הרופא ובמיוחד אם יש החמרה. לא כדאי ללחוץ על איזור העקירה או ללעוס שם, בינתיים

התחברות

בודק...