פורום
ניווט בפורום

רווח בין כתר לשן טוחנת סמוכה לאחר טיפול שורש

ציטוט

שלום רב

לפני מספר חודשים ביצעתי טיפול שורש כולל מבנה וכתר. מיד לאחר הטיפול האחרון של הרכבת הכתר הקבוע הרגשתי שנכנס לי אוכל בין הכתר לשן הטוחנת שסמוכה לה. לצערי, ניסיתי לתאם תור והוא כל פעם בוטל מחדש ע"י המרפאה.

בפעם האחרונה שביקרתי במרפאה והתלוננתי על כניסת האוכל. הרופאה ביצעה צילום ואמרה שיש נקודת מגע טובה בין השיניים והרווח הוא מעל לנקודת המגע בין השיניים כלומר בחלק העליון של החניכיים עקב נסיגת חניכיים. כאשר הרופאה הראתה לי את הצילום הבחנתי שיש למעשה רווח קטן וצר בין הכתר לשן הסמוכה. גם הרופאה הסכימה שמדובר ברווח אבל אמרה שאין מה לעשות עם זה מלבד להסיר את הסתימה בשן הסמוכה למרות שמדובר בסתימה מוצלחת, כלומר בשן שצמודה לכתר, ולבצע סתימה חדשה שתסגור את הרווח בינה ובין הכתר. כמובן בתשלום נוסף. אני עצמי תהיתי למה אי אפשר להגדיל את הכתר כדי לסגור את הרווח אבל הרופאה התעקשה שאי אפשר לעשות זאת. ולכן יש לי 2 אפשרויות:
1. לפתוח את הסתימה, המוצלחת, בשן הסמוכה ולעשות סתימה חדשה שתסגור את הרווח.
2. להשאיר את המצב ככה ופשוט לנקות כל פעם עם חוט דנטלי אי קיסם.

הבהרתי לרופאה שוב ושוב שמדובר ברווח שמציק לי מאוד מאחר ולמעשה נכנסת כמות גדולה של אוכל לאזור הזה ברמה שאני מתעסק עם הוצאת האוכל בין השיניים כל ארוחה. ואפילו חטיף.

השאלה שלי האם זה נשמע סביר שרופאת שיניים אומרת שאין פתרון בשן של הכתר שהיא טיפלה בה ובמקום זאת ומציעה לגעת בשן הסמוכה הבריאה כביכול בשביל לפתור בעיה שהיא עצמה יצרה?

האם אין מדובר כאן ברשלנות רפואית?
האם עליי לקבל חוות דעת נוספת מרופא אחר כי הצילום מראה בבירור שיש רווח בין השיניים שמאפשר כניסת אוכל. חד משמעית. למה רופאת שיניים מתעלמת מבעיה כזו שעלולה בעתיד ליצור בעיות נוספות.
האם אין כאן ניסיון לטיוח?

ציטוט

ראשית, כדאי להבין, יש טיפולים שנראים בתחילה טוב ומדוייק ולאחר מכן המטופל מתאר שיש בעיה כלשהי - ולעיתים אכן יש לבצע תיקון לטיפול שבוצע או שינוי - ואין זו רשלנות. 

רשלנות היא לבצע טיפול רפואי לא תקין בגלל היעדר מיומנות ו/או לבצע ברמה שהיא נמוכה מתחת לרמה של רופא סביר ו/או לטעון עובדות לא נכונות ומטעות לגבי המצב וכולי.

אין זה מתפקיד הפורום לחרוץ על סמך תיאור צד אחד וללא עובדות כגון צילומי רנטגן או בדיקה קלינית אם הייתה רשלנות בטיפול כלשהו או לא. 

על כן אענה לשאלה בצורה מקצועית נטו:

אי אפשר לדעת מתיאור המקרה כאן מה למעשה כדאי לעשות, למעט העובדה שכמובן חייבים לפתור את הבעייה. אם האנטומיה של השן הסמוכה + הסתימה שבוצעה בה אינה אנטומיה תקינה, כדאי להחליף את הסתימה. בהחלט דבר שקורה הרבה במרפאות.

אם לעומת זאת האנטומיה של השן ליד תקינה לחלוטין וכך גם הסתימה, והאנטומיה של הכתר החדש שבוצע איננה מדוייקת מספיק, הרי שיש לתקן את הכתר או להחליפו.

אם אין תשובה מספקת בעינייך מצד הרופאה - כדאי לפנות לייעוץ של רופא אחר בנושא, ולפי הייעוץ להחליט כיצד להמשיך.

 

התחברות

בודק...