פורום
ניווט בפורום

ניבים כלואים בגיל מבוגר

ציטוט

אני בת 30 ויש לי שני ניבים כלואים. שני הניבים החלביים עדיין במקום ולאחר ייעוץ עם כמה רופאי שיניים הבנתי שהדרך היחידה לטפל במצב זה לחשוף את הניבים הקבועות שבחניכיים ולמשוך אותן לגשר על ידי אורתודנט.
אני מאוד מפחדת מהתהליך ולא מעוניינת לעשות אותו. הסיבה היחידה שחשבתי על כך היא מכיוון שהופחדתי על ידי כמה רופאים שהתייעצתי איתם שהשיניים החלביות יכולות ליפול ביום בהיר ואז הטיפול יהיה הרבה יותר מסובך וכואב.
שאלתי היא- האם ניתן לחיות שנים רבות עם הניבים החלביות או שאכן יש סיכוי שהן יכולות כל יום פשוט ליפול? האם יש טיפולים פחות כואבים ומהירים יותר במידה והשן החלבית תפול פתאום?

אודה מאוד לעצה. אני חוששת מאוד מהתהליך ומנסה להבין מה החלופות והאם בסדר גם לא לטפל כרגע.
תודה רבה.

ציטוט

למעשה זו לא תופעה כל כך נדירה והתשובה צריכה להיות אישית ומקצועית ולא תשובה כללית.

במקרים מסויימים אין חשש מיידי לנשירת השן החלבית - ובמיוחד לא הניב החלבי - שבדרך כלל אורך ומסיביות השורש שלו גדולה משמעותית מאשר שיניים חלביות אחרות. במילים אחרות, אם הרופא בצילום הרנטגן מזהה כי השורש של הניב החלבי עדיין חזק ומוצק - אין סיבה לדאגה מיידית, אבל בהחלט כדאי לבצע מעקב.

אם לעומת זאת מצב השורש אינו טוב, והוא עבר ספיגה ניכרת ומאובחן כשורש חלש וספוג, ו/או יש בניב החלבי ניידות כלשהי, בהחלט כדאי לתכנן קדימה ולא רק כאשר השן תנשור או תיעקר ממקומה. וגם כאן - אין תשובה אחת מוחלטת מה כדאי לעשות:

א. בחלק מהמקרים השן הקבועה כלל לא נוצרה - ואז אין בעייה להשתיל.

ב. בחלק מהמקרים השן הכלואה קרובה יחסית לעמדת בקיעה, ועקירת החלבית ומשיכת הקבועה החוצה בתהליך שנקרא "הבקעה מאולצת" יהיה פשוט ממה שאת מדמיינת.

ג. חלק מהמקרים השן הכלואה נמצאת בתלת מימד בעמדה כזו שכלל אי אפשר יהיה להבקיעה החוצה בשום צורה שהיא - ואז יהיה כדאי לשקול את עקירתה והשתלה. 

כאמור אלו תשובות כלליות שמתארות אופציות שונות וכמובן איני מתיימר לתת לך איבחון מקצועי למצבך האישי, אלא רק קווים מנחים

 

התחברות

בודק...