פורום
ניווט בפורום

דלקת חניכיים

ציטוט

ביקרתי היום אצל רופא שיניים והוא הציע לעקור את שיני הבינה כי הן צומחות מתחת לחניכיים (אני בת 23 ושיני הבינה של בקעו לפני כ-4 שנים ומאז הן באותו מצב). לדבריו, אני סובלת מדלקת חניכיים, כבר הגעתי בעבר לטיפול במוקסיפן וכיום החניכיים מדממות לי בזמן צחצוח שיניים. מה הסיכון בדלקת חניכיים? מה עלי לעשות כדי למנוע את העקירה הנוראה?

ציטוט

אם דלקת החניכיים שבגלל לקחת מוקסיפן היא סביב שיני הבינה, וזה ירוע שחוזר על עצמו, בהחלט מומלץ לעקור אותן, כיוון שחשיפה ממושכת שוב ושוב לאנטיביוטיקה בסופו של דבר עלולה להתבטא ביצירת זני חיידקים שעמידים בפני האנטיביוטיקה, וזה ו מצב שעלול כבר להיות מסוכן בהמשך החיים. כמו כן במצב שאת מתארת אין בכלל תועלת בהן כשיניים שלועסות, ולכן לא צריך לסבול לשווא.
לגבי סכנות - יש לוודא בצילום פנורמי את מיקום העצב הגדול בלסת התחתונה, ואם השיניים קרובות לעצבזה יש לבצע את העקירה על ידי מומחה לכירורגיה פה ולסת, ולפעמים גם לבצע צילום CT שייתן תמונה תלת מימדית של המיקום המדוייק.

כל טוב

ציטוט

אני בד"כ לא סובלת מכאבים, רק לפני שנה המצב היה גרוע אז לקחתי מוקסיפן. אילולי הרופא היה אומר לי שיש לי דלקת חניכיים לא הייתי שמה לב. לפעמים אני "חשה" בשיניים. אבל מעולם לא סבלתי מכאבים חמורים...
האם הדלקת הכרונית עלולה להחליש את השיניים? האם זה חסר אחראיות מצידי להישאר ככה ולגרגר כל יום מי מלח?

ציטוט

דלקת בחניכיים בדרך כלל מקורה בהיגיינה אוראלית גרועה והצטברות חיידקים (אבנית). הטיפול קל ופשוט. אם הדלקת תימשך לאורך זמן , עלולים להיות דימומים, כאבים, ריח רע, ולבסוף תהיה נסיגת חניכיים, רגישו בשורשים החשופים וסיכוי לריקבון, וגם עצם הלסת תתחיל להיעלם. יציבות השיניים תפחת במשך השנים, עד שהן תתחלנה להתנדנד, ולבסוף יהיה צורך בעקירות. חבל מאוד להזניח, חשיבות עליונה לטיפולי מניעה ע"י הרופא או השיננית
כל טוב
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

התחברות

בודק...