פורום
ניווט בפורום

כתר בשן קדמית בלי טיפול שורש

ציטוט

בת 30 נשבר לי החלק התחתון של השן הקדמית הבריאה. השלימו לי קומפוזיט מעצבן, ואני שוקלת להחליף ע"י הרכבת כתר ללא טיפול שורש.
מהן ההשלכות ועלות טיפול מחזורית עתידית צפויה שתהיה לי בממוצע

ציטוט

קומפוזיט היא השלמה של השן ושיחזור של הזנק - שבר / חור (ומכונה גם סתימה לבנה). היתרונות הגדולים שלה הוא שהחומר נדבק אל השן ולא צריך לקדוח בה קדיחות מיותרות, עלות ההחלפה והביצוע זולים מאוד בהשוואה לכתרים, שגם מחייבים קדיחה גדולה יותר בשן ולעיתים גם טיפולי שורש. על כן באופן כללי ההמלצה של רופא שמרני תהיה לבצע קומפוזיט ולא כתר. כתר לבצע רק אם אין ברירה אחרת.

לשן קדמית כדאי כתר עדין וללא קדיחה עמוקה, ללא מתכן ברוב המוחלט של המקרים, כמו חרסינה מלאה (למשל e-max) או זירקוניה. צריך גם מעבדה מעולה ושליטה טובה בצבעים, התאמת צבע כתר לשן בודדת היא עבודה מאתגרת במיוחד.

לגבי עלויות וטיפול מחזורי - איך אפשר לדעת? הכתר הנ"ל יתומחר ע"י הרופא והמעבדה, ותריך גם לבצע כתר זמני. האם יהיה צורך בטיפול שורש? אולי. האם לאחר מספר שנים תצטרכי להחליף את הכתר - סביר להניח, אבל כל כמה שנים זה יקרה? אין לדעת לעולם

ציטוט

תודה אבל קראתי כמדומני שכל כתר מוחלף בממוצע בין 7-15 שנים...? והתוכלו להשתמש במחיר ממוצע ותדירות ממוצעת זו  כדי לאמוד עלות החלפה לכל משך החיים הממוצעים? גרוסו מודו תודה

התחברות

בודק...