פורום
ניווט בפורום

חשש שהייתי אצל רופא לא אמין

ציטוט

שלום וברכה ד"ר, ראשית אציין שעזרת לי מאוד בפעמים הקודמות ותודה רבה על כך! הלכתי עם צילום סטטוס עדכני לייעוץ אצל רופא פרטי שלקח כמה מאות שקלים עבור הייעוץ , ביקשתי איבחון לשן שמרגישה בה קצת חום כשאני שותה שתיה חמה ולבדוק שאין שבר/סדק בסתימה.  הרופא בדק 10 דקות בקושי בדיקה חפיפה, וחיפש מה לא בסדר. אמר שכמה שיניים שנראות תקינות, צריכות טיפול ונתן תוכנית של מעל 10000 שקלים . לא אכפת לי לשלם,אבל לא רוצה חלילה להרוס שיניים תקינות.  כיצד אוכל לדעת ד"ר מהי האמת? הייעוץ שלו נשמע שיקרי ולא אמין מצד אחד (ויש לכך לפחות הוכחה אחת) ומצד שני רוצה לדעת את האמת. המזכירה אמרה דברים שונים ממה שהוא אמר ויש לי הרגשה חזקה שהוא לא אמר אמת ורימה אותי. האם אוכל להראות לך את הצילום ולקבל חוות דעת לפחות בסיסית ואפילו בתשלום? יודעת שצריך בדיקה פיזית אבל לא יודעת על מי לסמוך ובפרט עכשיו שמרגישה שרימו אותי,מאוכזבת ממש.אשמח לעזרתך. תודה רבה ויישר כוח.

ציטוט

שלום רב, ראשית - אני מקווה שרק מדובר באי הבנה ולא שהטעו אותך כדברייך. אבל אין שום היגיון להישאר לטיפול אצל אדם שהתחושות שלך הן כה קשות ממנו.

שנית, אין כל תועלת בבדיקת צילומי רנטגן בלבד ו/או בדיקה קלינית במרפאה בלבד - יש לשלב בין השתיים בכדי לתת תמונת מצב מלאה עד כמה שאפשר, איבחון הולם ותוכנית טיפול.

זכותו של אדם לקבל מענה לשאלותיו לגבי תוכנית הטיפול שמוצעת לו, כולל איבחון והצעה לטיפול, אם יש אלטרנטיבות יש לציינן, להשוות ביניהן כולל יתרונות וחסרונות, וכמובן עלויות, משך הטיפול וכולי. טיפול כזה יבוצע רק לאחר קבלת "הסכמה מדעת", דהיינו המטופל מסכים לטיפול שנבחר לאחר שהבין את כל מה שהוסבר וקיבל תשובות. יש לזכור שאיננו יכולים ללמד רפואת כמובן, או לתת הצראה מקיפה וארוכה, אך יש לצפות למענה אדיב ומקצועי. בהחלט אפשר לקבוע עוד שיחת ייעוץ לשאלות נוספות שיכולות לצוץ.

יש מספיק רופאים בעולם, שאלי את בני משפחתך, חברייך, שכנייך וכולי לגבי המלצות לרופא שאליו הם הולכים לבדיקות וטיפולים, תוכלי גם לבדוק באתרים שונים שבהם מתפרסמים דירוגים של רופאים באיזור מגורייך כפי שהתקבלו ע"י מטופלים, רבעי פגישת ייעוץ והסברים, ואני מאחל לך שתמצאי את הרופא הנכון בשבילך

 

התחברות

בודק...