פורום
ניווט בפורום

כאבי תופת 33 ימים אחרי עקירת שן בינה כלואה

ציטוט
שלום לכולם, אשמח מאוד לעצתכם.
לפני קצת יותר מחודש עברתי עקירה כירורגית של שן בינה כלואה והשתלת עצם בלסת התחתונה. הכאב התחיל מיד לאחר העקירה, אבל לא בצורה בלתי נסבלת אלא החלמה של הניתוח. לאחר כמה ימים התחילו כאבים שאין לי מילים לתאר אותם. בוכה כל היום עם קומפרסים של קרח על הלחי וכמויות של משככי כאבים. כאבים עצביים המקרינים לי לאוזן, לראש, לגרון וגורמים לי להתפתל מרוב כאב ונלווים לזה תחושות של התכווצויות שרירים בלחי ובלסת. לא מצליחה לישון, סובלת וממש נושכת שפתיים יום יום. אחרי בערך שבועיים של סבל לא יתואר (ועדכון תדיר של המרפאה הפרטית שלי) הלכתי למרפאת חירום בערב כי כבר התחלתי להיפרד מהעולם מרוב כאב ושם הרופאה אבחנה את הכאבים כ”מכתשית יבשה” (על אף שרופא השיניים שלי לא הסכים עם אבחנה זו ואמר לי לפני כמה ימים שאין לי מכתשית). אנסה לסכם את הטיפולים והאירועים:
12.09 העקירה הכירורגית של שן הבינה הכלואה (שפשוט הרסה לי את החיים😭). אנטיביוטיקה אוגמנטין 2 ליום לשבוע, סטרואידים כדור ליום 3 ימים, אתופן 400 מ"ג 3 פעמים ביום ל-10 ימים, אומפרדקס פעם ביום לשבוע ושטיפות פה.
22.09 ביקור במרפאת חירום. אבחנו מכתשית יבשה וביצעו חבישה.
23.09 ביקור במרפאת השיניים הפרטית. בוצע ניקוי ושטיפה באזור, הונח ג׳ל קרוסודיל והונחתי להמשיך עם אוגמנטין 2 ליום לשבוע ואתופן 400 מ"ג 3 פעמים ביום לעוד שבוע.
לאחר הביקור במרפאה הפרטית למשך יומיים-שלושה הסתמן מעין שיפור קטנטן (כשעדיין כואב לי ואני מתפתלת ובוכה, אבל במקום כאב 10 אז 8 ). חזרו הכאבים ההיסטריים והגעתי כבר למצב שמרוב כאב נהיות לי מחשבות אובדניות. זה כאב שאני כל יום מתפללת שאלוהים ייקח אותי ולא יכולה לשאת אותו עוד ואז מגיע יום חדש והוא עדיין שם.
30.09 עשיתי צילום C.T ולא רואים כלום…
ב-01.10 הוחלט לבצע ניקוי נוסף ושטיפות ולא פתיחה מחדש של המקום משום שהיו אזעקות באותו היום מאיראן אז ניסינו להסתפק בניקוי מקומי ובהתחלת סבב נוסף של אנטיביוטיקה.
ב-09.10 עברתי ניתוח נוסף בו הרופא פתח את האזור, הסיר את העצם המושתלת, ביצע הליך PRF (הזרקת דם לרקמה להאצת ההחלמה) וניקה את האזור. לאחר הניתוח המשכתי עם האנטיביוטיקה: אוגמנטין פעמיים ביום, אתופן 400 מ”ג 3 פעמים ביום, סטרואידים במינונים יורדים (8, 6, 4, 4) ושטיפות פה.
בהתחלה הייתה הקלה די משמעותית ושוב ניצתה בי התקווה, אך כעבור 4 ימים חלה רגרסיה והכאבים העצביים חזרו בעוצמה גבוהה. המקום עדיין קצת נפוח והכאבים נמשכים בעוצמות שונות ובמיוחד אחרי אוכל. אני נוטלת
את כל התרופות ומבצעת קומפרסים חמים במקום, לפי הנחיית הרופא. לפני יומיים במהלך צחצוח הבחנתי בדימום קל באזור התפרים והרופא ציין שזה תקין. קניתי גם שמן ציפורן ומשלבת אותו בצחצוח (מצחצחת קבוע עם פרדונטקס).
אני מתחננת לעזרה. כבר חודש ויומיים אני סובלת כמו שלא סבלתי מימיי ומפחדת שבסוף משהו רע יקרה לי אם זה בגלל החלמה שאינה מבוצעת כראוי ואם זו אני שאאבד את זה (ואני כ״כ קרובה לשם ונושכת שפתיים!!!!!!!!) וכבר אפגע בעצמי כי אני לא מסוגלת להרגיש עוד כאב נוסף בתוך הראש, בתוך האוזן ואת הכאבים העצביים האלו שגורמים לי לצרוח ולהתפתל על הרצפה.
מתחננת מתחננת מתחננת לעזרתכם!!!!!!!!
ציטוט

שלום, נעצבתי מאוד לקרוא את כל הנ"ל, ממש כואב לשמוע. קטונתי מלאבחן מצב כזה ובמיוחד דרך האינטרנט - זה רק יהיה ניחוש.

אך הסיפור נשמע יותר מדי חריג ודרמטי, ונמשך יותר מדי זמן - על כן התייעצתי עם חבר טוב שהוא מומחה בכיר מאוד לכירורגיה פה ולסת - ושנינו תמימי דעים - לגשת למיון, ולבצע בירור יסודי שמתחילים בו כבר במיון עם מומחה לכירורגיה פה ולסת. יתכן ויש תהליך זיהומי שלא מגיב לטיפולים שבוצעו ולא מגיב לאנטיביוטיקה, ואולי צריך להחליף אנטיביוטיקה, בדיקות דם, בדיקות מעבדה, אולי גם צריך לחדש את הטיפול הכירורגי בנוסף, כל הנ"ל מצריך כמובן בדיקות והשגחה הדוקה, ולדעתנו לא להסתפק במצב כזה בטיפול במרפאה פרטית.

אני מאוד מקווה שהועלתי, והלוואי ויבוא לך מזור במהרה - אשמח מאוד לשמוע עדכון ממך (כאן או במייל שלי dr.guy.volfin@gmail.com).

 

התחברות

בודק...