פורום
ניווט בפורום

שן טוחנת מתנדנדת

ציטוט

שלום רב,
לפני כשנה החלו לי כאבים חזקים בצד שמאל של השיניים, בעיקר בלילה מעין הרגשה של לחץ על השיניים, והם חלפו לאחר מספר שבועות. בזמנו עשיתי צילום פנורמי ונאמר לי ששן הבינה התחתונה משמאל צמחה באלכסון ועשתה חור גדול בשן הטוחנת לידה וצריך טיפול שורש (אם כי היו רופאים שאמרו שאפשר לנסות קודם סתימה). בשנה האחרונה עקרתי את שתי שיני הבינה התחתונות בצד ימין ושמאל ונותר לי לעקור רק את שן הבינה הנגדית בצד שמאל בגלל בקיעת יתר.
לאחר עקירת שן הבינה (לפני 3.5 חודשים) ליד הטוחנת עם החור, התחלתי לחוש לחץ בשיניים משמאל בעיקר במצב של שכיבה. לאחרונה החלו גם כאבים בשן הטוחנת כאשר אני מהדקת את השיניים או לוחצת עליה עם האצבע ואם אני מזיזה אותה היא מתנדנדת. חוץ מזה אין כאבים או רגישות לקור/חום ואני משתדלת לא לאכול על השן.
השאלה היא למה השן מתנדנדת, האם בגלל עקירת שן הבינה שלידה שאולי פגעה גם בה? האם בגלל החור הגדול או שמא נגרם נמק בשן ואצטרך לעקור אותה? האם עדיין אפשר להציל את השן בטיפול שורש?
תודה.

ציטוט

יכולות להיות סיבות שונות למצב שתיארת, כמו נוכחות זיהום גדול בעצם סביב השן שעוד לא טופלה, בעיית חניכיים ועוד. חבל שאת לא מטפלת, ואולי כך המצב מחמיר.
גשי בהקדם למרפאה לאיבחון מקיף וטיפול לפני שהמצב יחמיר עוד יותר.

כל טוב,

התחברות

בודק...