פורום
ניווט בפורום

שלום, לפני 3 שבועות עברתי טיפול שורש לאחר נפילת סתימה בשן 37 עם 3 תעלות. לאחר הטיפול היו לי כאבים חז...

ציטוט

שלום, לפני 3 שבועות עברתי טיפול שורש לאחר נפילת סתימה בשן 37 עם 3 תעלות. לאחר הטיפול היו לי כאבים חזקים אשר פסקו לאחר כשבוע. בשבוע שלאחר מכן לא היו כאבים כלל אך לפני שבוע החלו שוב כאבים, לא חזקים ועם הפסקות. רופא השיניים (לא המומחה לטיפול שורש) עשה צילום ואמר שרואים בעיה מאד מינימלית ושצריך לחכות חודשיים כדי לתת לגוף להתגבר על הבעיה בעצמו. האם תוכל בבקשה להסביר לי מה הבעיה והאם זאת הדרך הנכונה לטיפול? ומה הסיכוי שהכאב יפסק ללא שום טיפול? תודה מראש.

ציטוט

ללא צילום רנטגן ובדיקה לא אוכל לאבחן מה יש לך ספציפית. סביר להניח שיש תהליך דלקתי בשורש השן ו/או בעצם סביב השורש, אבל עליך לבקש מהרופא שטיפל בך הסבר מדוייק
כל טוב,

ציטוט

תודה על תשובתך
חזרתי למומחה לטיפול שורש ולאחר שבחן את הצילום ואת השן קבע שאין סדק ושיתכן שיש דלקת מזערית ונתן לי אנטיביוטיקה דאלאצין סי לחמישה ימים. כמו כן הוריד קצת מגובה השן. לטענתו גובה השן גרם לכאבים. בינתיים, יומיים אחרי הביקור עדיין יש לי כאבים (לא חזקים). יש לי תור לרופא שיניים לעוד שבוע. איך לדעתך כדאי להמשיך. השן עם סתימה בלבד ואני חוששת שתפגע.
האם כדאי להמשיך עם מבנה וכתר גם כשיש כאבים? האם יש אפשרות להכין כתר זמני ללא מבנה כדי להגן על השן אם הכאב לא יעבור בימים הקרובים?
תודה

ציטוט

ראשית, בשורות טובות שאין סדק בשורש 🙂
שנית, ביצוע כתר זמני אפשרי רק אם יש מספיק חומר שן לתמוך בו, ודווקא ביצוע כעת יכול להיות בעייתי, הן מבחינת הגובה, הן מבחינת הכאב בסגירה והן מבחינת שלמות השן ללא מבנה מתחת.
שלישית, לא לאכול על שן זו בכלל עד לביצוע מבנה וכתר זמני. כדאי אכן לחכות מספר ימים עד שהכאב והרגישות יעברו לחלוטין או כמעט לחלוטין לפני ביצוע הנ"ל

כל טוב
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

התחברות

בודק...