פורום
ניווט בפורום

רגישות לאחר סתימה לבנה

ציטוט

ד"ר שלום רב,
לפני כחודש עשיתי סתימה לבנה בשן טוחנת תחתונה (שן 47). לפני עשייתה לא היו לי כאבים/רגישות בשן, וגם בצילום של השן נראו שני חורים קטנים (משני הצדדים) . יחד עם זאת, במהלך הטיפול הרופא קדח די הרבה בשן ובסופו טען שגילה שהחור די גדול ומקווה שהסתימה תציל את השן מטיפול שורש. הוא הזהיר שיתכנו כאבים בקור והורה לא לאכול דברים קשים על השן. מאז עשיית הסתימה יש לי רגישות בחניכיים סביב השן הנ"ל מכל צידיה כולל ברווח בין השן לשן לידה. הרגישות בעיקר לאחר צחצוח שיניים/ שטיפת הפה. אציין שמלבד זה אין כאבים/רגישות לחום/קור או כאבים אחרים.
השאלות:
1. ממה עשויה לנבוע הרגישות הנ"ל? ומתי אמורה לחלוף?
2. לאחר כמה חודשים אדע ש"ניצלתי" מטיפול שורש בשן?
3. מתי אוכל להתחיל לאכול דברים קשים על השן? כמו ביסלי? בוטנים אמריקאים? וכו'...
4. האם מומלץ להחליף את הסתימה הלבנה נ"ל (שחדשה יחסית) לסתימת אפורה שהבנתי שהיא הרבה יותר חזקה מסתימה לבנה ועדיפה בשן אחורית? ואם כן - האם יש חשש שההחלפה תגרור טיפול שורש?
תודה רבה...

ציטוט

אענה באופן כללי שכן לא טיפלתי בשן ואיני יודע מה מצבה...
בהחלט נפוץ שלאחר סתימות מאוד עמוקות יש רגישות בשן לקור וללחץ, למשל, גם מסתימות לבנות וגם מאפורות. כדאי לחכות בסבלנות מספר ימים ואף מספר שבועות ולראות אם הרגישות חולפת או מוקלת, שכן התהליך של שיקום השן יכול להיות איטי. בקשי הסבר מדוייק מהרופא וכן מעקב. במידה ויש החמרה וכאבים קשים כנראה שכן יהיה כדאי לבצע טיפול שורש, אך לא בכל המקרים זה כך ובחלק מהמקרים הבעייה תוטב ותיעלם.

כל טוב,

התחברות

בודק...