פורום
ניווט בפורום

בליטה קשה מעל שן

ציטוט

ביתי בת 13 ויש לה בליטה מעל שן עליונה בצד ימין. הבליטה קשה וזה נראה כאילו צומחת שן מעל השן אבל בתוך החניכיים. היא לא רכה כמו אבסס. היא לא רוצה ללכת לרופא שיניים. מה לעשות? מה זה יכול להיות?

ציטוט

בהחלט האעיון שלך, אולי זו הניב הקבוע שצומחת, ייתכן. אך כמובן אבחנה ודאית רק הרופא יוכל לעשות.
אתן לך עוד עצה - נשמע כאילו הילדה לא מטופלת ונבדקת באופן קבוע, אולי כי מאוד מפחדת ואולי כי אין לכם רופא קבוע שהיא יכולה לבטוח בו ולהרגע. כדאי למצוא רופא שמתאים לכם, ולבוא לבדיקה קצרה ופגישת היכרות, ולהתחיל לבנות אמון מדבררים פשוטים וקלים, למשל בדיקה וניקוי שיניים. את לא רוצה להגיע למצב שיש לה חור בשן וכאבים, ואז גם מצב היסטרי של פחדים מיותרים.
כל טוב

ציטוט

צודק. לצערי הילדה לא מטופלת באופן קבוע. יש רופא, היא פשוט מפחדת. לפני שנתיים היא החליטה שהיא לא הולכת יותר. כשהיא היתה אומרת לי שיש לה כאבים הייתי אומרת לה שנזמין תור ואז היא היתה טוענת שעבר לה. היא כבר הפסיקה להתלונן על כאבים כי היא יודעת שזה יגרור תור אצל הרופא. פעם אחת הזמנתי לה תור והיא התחילה לבכות ולאיים שהיא תברח יום לפני מהבית, התחננה שאבטל (ואני חייבת להגיד שהיא ילדה טובה וממושמעת בדרך כלל). היא התחילה לפחד מאוד מאז שהיא גילתה שעושים זריקה בטיפול, היא לא שמה לב לזה בטיפול עצמו ואיכשהו היא שמעה על זה. אין לה בעיה עם הרופא. תמיד היא לא אהבה ללכת לרופא שיניים ואם כבר הסכימה זה אך ורק אליו וגם לדעתי הוא רופא מאוד סבלני ואנושי. במרפאה הכניסו בעבר רופא שמתמחה בילדים והיא פשוט סירבה להיכנס אליו והשתוללה והתעקשה להישאר עם הרופא הנל. קשה בגיל שלה להכריח ללכת לטיפול, זה גיל שיש לה כבר דעה. יכול להיות שזה נבע מהפחד שלי (פעם הייתי חרדתית מאוד) ולטיפולים אבא שלה לקח אותה (בשבילה זה היה עדיף) כי לא הייתי מסוגלת , למרות שהיא ביקשה. לא זכור לי ששידרתי לידה את הפחד שיש לי, הייתי מביאה תירוצים אחרים. וכשאני מנסה לשכנע אותה אני מציגה כאילו זה לא נורא בכלל. קראתי איך מדברים עם ילדים (לדוגמה לא מזכירים את המילה כאב, גיבורה וכדו) ובסוף היא חרדתית כמוני. אני ממש אודה להמלצות מה לעשות איתה ואיך לגרום לה ללכת לרופא. שלא תסבול כמו שאני סבלתי . היא לא מוכנה לשמוע את צמד המילים רופא שיניים (ולא משנה מה מטרת הביקור). לא זכור לי שיש עוד משהו שיש לה לגביו דעה כל כך עמידה. אני ממש מיואשת. יצא ארוך מאוד. סליחה

ציטוט

יש מספר עצות באתר שלנו במאמר שנוגע לחרדה דנטלית שכדאי לך ולנערה לקרוא ביחד ולנסות: למשל לבדוק עם חברותיה אצל מי הן מטפלות וסומכות עליו, למשל לבוא לביקור היכרות במרפאה ללא בדיקה אפילו ולהתקדם בקצב שלה, למשל גז צחוק, למשל להביא מוזיקה שהיא אוהבת למרפאה וכולי. מתישהו תתפתחנה בעיות רציניות שילוו בהעצמת הפחד והחרדה, וכמובן גם בנזק, כאבים ועלויות גבוהות.
אני תמיד אומר שעדיף ללכת אל רופא השיניים מאשר לזחול אליו על ארבע...
הנה מאמר לדוגמא: /95276/242771

ביוטיוב יש עוד כמה
בהצלחה
כל טוב

התחברות

בודק...