פורום
ניווט בפורום

שאלות

ציטוט

האם זה שדחיתי טיפול שורש הרבה זמן (כמעט שנה) יגרום לטיפול להיות יותר כואב ותהליך החלמה יותר ארוך? הרופא אמר שאי אפשר לרפא אבל בכל זאת שלח למומחה לייעוץ וטיפול. קבעתי תור לאחרי החגים. מפחדת מהמומחה מאוד. הרי מן הסתם שלא תהיה לו סבלנות גם אם אגיד לו שאני מפחדת. אני עוד פה עם שיניים שבא. .מה הסיכוי שהמומחה יחליט שכן אפשר לטפל? ההבדל מבחינת מכשור מובן.. אבל מבחינת אבחון? מה יקרה אם אשאיר את השן בלי טיפול? כבר אין כאבים בגלל החוסר טיפול הזה (פעם היו אבל עכשיו בסדר גמור). לפני שבוע כשביקרתי במרפאה זה כי היו לי כאביים בפה ומסתבר שזה בגלל שיני בינה שטען שצריך לעקור ובדרך אגב הוא דיבר על הטיפול שורש. קשה לי לעשות את הטיפול, כבר שנה חושבת עליו. ומה עם השיני בינה? חייב לעקור? אני מאמינה שהכאבים היו כי הם בקעו בתוך החניכיים. מה אכפת לי שיישארו שם? עכשיו כבר אין כאבים, הפה שלי לגמרי שקט. בשאר השיניים החלטתי לטפל עוד כשהבעיות קטנות כי עם טיפולים קשים אני לא מסוגלת להתמודד. מקווה שתענה לי על כל השאלות.

ציטוט

זה סוג של המשך לשאלות מקודם ולתשובה מקודם... אז אתמקד בשיני הבינה - איני יודע מה המצב בפה ומה הייתי מאבחן או ממליץ. הרופא שלך מכיר את סיפור המקרה וראה את צילומי הרנטגן, בדקי איתו ושאלי אותו שוב כדי להבין את המצב במדוייק.
כל טוב

ציטוט

בטעות השאלה נשלחה פעמיים.
תודה על התשובות.
הבעיה בקשר לשיני בינה זה שהרופא שלי ממליץ לכולם לעקור. השאלה היא איך אפשר לדעת אם אי עקירה תגרום לנזק בעתיד או לא? ומה הנזק בכלל?
ובקשר לטיפול שורש- אני מאוד מפחדת מטיפולי שיניים ומזה במיוחד. אני יודעת שיש כדורי הרגעה שאפשר לקחת. האם אתה יכול להמליץ לי? האם הם באמת עוזרים? קשה לי לדמיין את עצמי יושבת על הכסא נינוחה ורגועה.
ומה אם יגידו שאני צריכה עקירה? חייב לשים שתל אחר כך?

ציטוט

נתחיל מהסוף - במקום שן בינה שעוקרים לא מבצעים שתל וכתר
לגבי העקירה עצמה - אם מבוצעת בזהירות ומיומנות, לאחר בדיקה יסודית של המצב בפה ושל צילומי הרנטגן, ברוב המוחלט של המקרים היא תעבור בשלום, למעט כמובן מספר ימים שצפוי כאב, נפיחות וכולי, והרופא צריך להחליט אילו תרופות הוא נותן במקביל, כמו אנטיביוטיקה ומשככי כאבים.
יש מקרים שבהם שן הבינה קרובה מאוד לעצב הגדול שבלסת, והרופא צריך להחליט אם יש צורך בביצוע הנ"ל ע"י מומחה לכירורגיה פה ולסת.
וגלבי הרגעה - יש מספר תרופות, טבעוניות (למשל רסקיו רמדי) ולא טבעוניות (למשל ואבן), ויש אפשרות לעשות עם גז צחוק ו/או היפנוזה, ויש עוד אפשרויות שונות. התייעצי עם הרופא. מעל הכל, חשוב שהרופא יהיה מישהו שאת מכירה וסומכת עליו. שתפי אותו גם בחששות שלך.

כל טוב

ציטוט

התכוונתי לשתל במקרה שאומרים שאי אפשר לעשות טיפול שורש לשן 26 ואז זה מחייב עקירה.. לא במקרה של שיני הבינה כמו שענית.
רסקיו לא משפיע עליי. הואבן הזה הוא עם מרשם רופא?

בזמן האחרון יש לי קליקים אחרי שאני מפהקת. הסגירה של הפה לא חלקה. האם זה יכול להיות קשור לדלקת שהוזנחה והצורך בטיפול שורש? אני מקווה שזה לא מראה על עוד בעיה..

תודה

ציטוט

שן 26 היא הטוחנת הגדולה והחשובה בקשת השיניים בצד שמאלי עליון. אם אי אפשר להצילה וצריך לעוקרה, חשוב להשלים את המקום החסר - בדרך כלל ההמלצה שלי תהיה שתל וכתר, ויש אפשרות גם לגשר של 3 שיניים (אך מן הסתם יש צורך בהשחזה של השן שלפניה והשן שאחריה, ולא בטוח שזה כדאי.
לגבי ואבן - דורשת מרשם רופא
לגבי גז צחוק - יש בחלק ממרפאות השיניים
לגבי קליקים ממפרק הלסת - נושא שונה לחלוטין, קראי את המאמר הקצר שנוגע לחריקת שיניים באתר שלנו

כל טוב

ציטוט

מתה כבר להיות אחרי הכל..

ציטוט

התחברות

בודק...