פורום
ניווט בפורום

עקירה ותפרים

ציטוט

שלום רב,
סבלתי משן בינה (ימנית בלסת תחתונה) שבנוסף למנח לא נכון (במאונך לשיניים האחרות) הייתה חצי כלואה מתחת לחניכיים וחצי בחוץ, והחצי שבחוץ נהיה רקוב לגמרי וגרם כאבים.
לפני שלושה ימים עברתי עקירה מורכבת שכללה פתיחה של החניכיים, עקירה של שן הבינה (לא בשלמות כי השורש עובר קרוב לעצב), עקירה מלאה של השן הסמוכה שהתברר שהייתה גם כן במצב לא ניתן לשימור, ותפרים נספגים. אחרי העקירה התלוננתי בפני הרופא שקצוות החוטים של התפרים דוקרים אותי ומציקים לי מאוד - אבל נאמר לי שאין מה לעשות.
למחרת המצב עם החוטים נהיה ממש בלתי נסבל (אני רגיש מאוד) ועשיתי דבר לא טוב מבחינה רפואית, לקחתי מספריים (כמובן שחיטאתי אותם קודם) וקיצרתי את הקצוות החופשיים של החוטים.
אחרי עוד כמה שעות כשאכלתי, למרות שלא אכלתי על אותו הצד, חלק גדול מהחוטים השתחררו והתפרקו מהחניכיים. עדיין נשאר שם חוט אחד עם קשר שמציק לי מאוד, אבל חוץ מזה יש שם (איפה שהשיניים היו מקודם) חור גדול שכנראה היה אמור להיות סגור עם התפרים.
השאלה היא האם אפשר להשאיר את זה ככה או שחובה לחזור לרופא ולתפור מחדש (מה שכרוך באי נעימות לספר לו מה עשיתי וכן התפרים החדשים יציקו לי בצורה בלתי נסבלת) ? ואם אין צורך, אולי אפשר להוציא גם את החוט שעוד נשאר שם ? הוא מציק לי מאוד.
כמו כן, מתי הזמן הכי מוקדם שאפשר להפסיק אנטיביוטיקה. אני אלרגי לרוב האנטיביוטיקות ובנוסף הן גורמות לי כאבי בטן והפרעות בעיכול (אני בן 33).
תודה מראש

ציטוט

עשית טעות גדולה, ולקחת החלטה מאוד לא מוצלחת. עליך לחזור למרפאה ושהרופא יחליט מה לעשות כעת. לגבי האנטיביוטיקה - לפי הוראות הרופא במרשם.

כל טוב,

ציטוט

הגם שעשיתי טעות ולקחתי החלטה לא מוצלחת - ברירה אחרת לא ממש הייתה לי כי לא הייתי מסוגל לסבול את החוטים וזה היה יום שישי אחר הצהריים והרופא כבר לא היה זמין.
בכל מקרה שמעתי בעצתך וחזרתי לרופא. הוא לא התרגש מהטעות שעשיתי, בדק את המקום ואמר שאין טעם לתפור שוב ואף הסכים להוציא לי את החוט שנשאר והפריע לי.
רק הבעיה שמאז שהרופא נגע לי שם כבר כמה שעות שחזרו לי הכאבים, אותם הכאבים שהיו לי לפני עקירת השן שהובילו אותי לרוץ דחוף לרופא ולבצע עקירה. אין לי כוח לזה כבר. האם זה נורמלי ??? תודה רבה על תשובתך

ציטוט

ראה, הטעות שעשית עולה לך ביוקר ואני בכלל לא מקבל את זה שרשמת שלא הייתה לך ברירה והיה יום שישי וכולי. לא עושים דברים כאלה ובנס לא גרמת לעצמך לנזק רציני יותר של זיהום קשה או דימום קשה. לגבי הכאב - איני יודע מה מקורו, אבל בוודאי שלאחר כל הנ"ל אין להתפלא. יש לקחת תרופות לפי הוראות הרופא ולקוות שיעבור במהרה

כל טוב,

ציטוט

אין צורך לכעוס על הטעות שעשיתי.
אם אני כותב שלא הייתה לי ברירה אחרת כנראה שאני יודע למה אני מתכוון. יש לי סף רגישות נמוך (כנראה בגלל הרקע הרפואי שלי שלא כאן המקום להיכנס לזה). איני מסוגל להשתמש בשום תחבושת או פלסטר, איני מסוגל להרכיב משקפיים לאורך זמן למרות שיש לי מספר גבוה, אני רגיש לתופעות לוואי של תרופות בצורה חריגה ועוד ועוד. תאמין לי שלא חיפשתי להפריע למה שרופא השיניים עשה אבל המצב היה ממש בלתי נסבל. הלוואי והיה אחרת. אולי רגישות היתר שלי היא גם הסיבה לכאבים שאני חש עכשין...

ציטוט

אינני כועס בכלל. תפקידי הא רק להסביר, והסברתי לך שמדובר בטעות חמורה. גם אם אתה סובל, אין לך כל יכולת להעריך איזה נזק ואף סכנה היית יכול לגרום לעצמך. ולדוגמא אם היו לך תפרים ביד אחרי חבלה או גבס בגלל שבר, לא היית מוציא אותם על דעת עצמך. וזו רק דוגמא מאוד קטנה, וכמובן שאאחל לך בריאות ואושר והקלה.
אבל שוב אסביר- כל מצב שקשור לטיפול שעשית (ובוודאי עקירה) יש לעדכן את הרופא האישי ולהתייעץ איתו, ולא לקבל החלטות כאלו בעצמך.

כל טוב,

התחברות

בודק...