פורום
ניווט בפורום

כאב ושחיקה

ציטוט

הנני שוחקת שיניים ויש לי שיניים רגישות ומשתמשת במשחת שיניים מיוחדת לעניין זה. פתאום בימים האחרונים יש לי יותר כאבים ו/או רגישויות והשברים שיש לי מציקים יותר גם בכאב וגם דוקר שפתאום נוגע במשהוא או בשן אחרת מה כדאי לעשות להרגעה והאם אם יתקנו את השברים הקיימים זה יקל על הכאב ובאיזה שיטות. משתמשים להשלמת שברים והם קטנים . ומה ניתן ואו כדאי לעשות?והאם ההשלמה ככה שיהיה חומר שן יותר תקל קצת על הרגישות שיהיה שיניים בסדר . השתמשתי בהמון סוגים לשיניים רגידות והאחרון החזיק הכי הרבה אבל פתאום פחות עוזר אולי רמת השחיקה כבר קשה לשיניים להתמודד למרות המשחה אעשה תיקונים ובקרוב סד כי לא יכולה כעת כי באמצע טיפולים של כתרים. והאם יש סוגים של סד ומה קל להתרגל והאם תמיד אצטרך להשתמש בסד או לזמן מסוים ואז אחרי זמן מה כבר לא אצטרך להשתמש ועושים בדיקה לסד מדי פעם?

ציטוט

חריקות שיניים שכבר גרמו לסדקים / שברים בשיניים יש לטפל גם בחריקה (על ידי סד ושיטות נוספות) וגם לתקן את הבעייה בשיניים שעבר נזק, אחרת לא תהיה תועלת בשום משחה לרגישות אלא חלקית בלבד אם בכלל.
לגבי סד - יש סוגים שונים, בדרך כלל ההעדפה היא לסד קשיח ולא לסד רך. מדי פעם כדאי לבצע בדיקה במרפאה שהכל בסדר. כדאי לשקול גם דרכים נוספות להורדת תדירות ועוצמת החריקות, למשל דיקור סיני/יפני, ביופידבק, היפנוסה ועוד.

יש גם מאמר קצר בדף המאמרים באתר שלנו שמסביר על חריקות שיניים ודרכים לטיפול.

כל טוב,

ציטוט

אז אם יש נזקים אפילו לא גדולים כדאי לטפל בהם במיוחד אם הרגישות מתגברת ולפעמים מרגישה בשן כאב כל כך חזק דומה לחור גדול בשן זה הגיוני כזה כאב וכדאי באותה הזדמנות לטפל גם בצמצום רווחים והאם מאוד קשה להתרגל לסד בערך איך שמעת שמתרגלים ימים או יותר?

ציטוט

ש לטפל בכל הנזקים (ואם סוגרים רווחים - גם בהם) ובסוף להכין סד להגנה על כל הנ"ל. אם העבודה ארוכה - לשקול גם סד זמני.
לגבי הסתגלות לסד - בדרך כלל כמה ימים.
צריך סבלנות, זה חשוב

כל טוב,

ציטוט

ומה זה בדיוק סד זמני ? עשוי מאותו חומר ואיך אפשר לשים אותו אם עושים שינויים?

ציטוט

סד זמני יכול להיות מחומר רך יותר או שונה שאפשר לבצע בו התאמות מדי פעם בהתאם להתקדמות בטיפול. בסיום הטיפול כדאי לבצע סד חדש חזק ומותאם סופית

כל טוב,

ציטוט

לגבי אורך אם נזקים לא גדולים בדרך כלל עושים בפגישה אחת או מפצלים כל חלק בפה , כך נהוג ?

ציטוט

כל מקרה לגופו ובהתאם לרמת הנזק שיש. אין תשובה אחת חד משמעית, הרופא צריך לאבחן ולהחליט

כל טוב,

התחברות

בודק...