פורום
ניווט בפורום

חייב טיפול?

ציטוט

יש לי כאבים בצד שמאל של הפה והלכתי לבדיקה והרופא אמר שהכאבים הם בגלל שן בינה שבוקעת ובנוסף שאני צריכה טיפול שורש בשן טוחנת בצד השני.. השן לא כאבה לי אף פעם האם אוכל לדחות את הטיפול אם בחיים לא הרגשתי שם כאב?

ציטוט

לגבי שן הבינה שבוקעת - לפעמים עוזר לבצע מספר פעמים ביום שטיפות פה עם מי מלח (לערבב כפית מלח בתוך כוס מים חמים ולגרגר כדקה, ואז לירוק). מאוד תלוי בעמדת שן הבינה ואם היא כלואה או לא, וכן במצב הדלקת. לעיתים גם הרופא ימליץ על אנטיביוטיקה ו/או עקירה.
לגבי השן השנייה - ובכלל - פעמים רבות גם אם יש חור בשן לא תמיד יש כאבים, וטוב לבצע בדיקה כללית על ידי הרופא פעם בשנה ומקסימום פעם בשנתיים, גם אם לא כואב כלום - הרי אם הריקבון יימשך מתישהו יופיע גם כאב, ובינתיים השן גם תיהרס יותר יותר - אז למה להחמיר את המצב? ועלויות וכאבים מיותרים ככל שהמצב מחמיר?
חבל
כל טוב,

ציטוט

למה שיחמיר? אין סיכוי שתהיה הקלה (ההיפך מיחמיר)? או שזה יישאר אותו הדבר? אני ממש מפחדת מהטיפול..
הרופא היה מופתע שאנע לא מרגישה כאבים.. שאל אותי שלוש פעמים.
זה אומר שהשן במצב שהייתי צריכה להרגיש כאב אז אולי לא יהיו לי כאבים גם בעתיד? ואז לא אהיה חייבת לעשות..
לא ברור לי משהו נוסף, אנטיביוטיקה לא אמורה להעביר דלקת בשן? איך זה יכול להיות שלשיניים היא לא עוזרת ולכל מקום אחר כן? הרי היא כן משפיעה באיזה מקום. עובדה שלמי שיש כאבים אז היא מקילה בכאבים... מה היא עושה בדיוק?

ציטוט

אגלה לך סוד - גם אני מפחד מטיפולי שיניים... דווקא בגלל זה אני משתדל ללכת בהקדם כשיש בעייה מסויימת, כדי שלא יכאב יותר ולא יחמיר יותר (למשל אם יש חור, כדאי לעשות בהקדם סתימה, לפני שהחור יעמיק ויהיה צריך טיפול שורש, שממנו אני יותר חושש...).
יש בדף המאמרים 2 מאמרים שנותנים עצות להפחתת הפחד מטיפול שיניים.
לגבי אנטיביוטיקה - היא לא מרפאת אם לא מסלקים את גורם הזיהום לצמיתות, גם לא במקומות אחרים בגוף. כאשר יש חור שמגיע עד לעצב וחיידקים חדרו לעצב, יש כל הזמן יצירה של זיהום בתוך החור ובתוך העצב, ולכן אנטיביוטיקה בלבד לא תועיל.
כל טוב,

ציטוט

מאוד אמין שאתה מפחד מטיפולי שיניים.. ניסיון יפה.. 😉 לפחות שנינו מסכימים שיש מה לחשוש מטיפול שורש, הטיפול שהרופא אמר שאני צריכה לעשות. אני כבר פיספסתי את "לטפל בהקדם לפני שמחמיר". כבר החמיר. השאלה אם אני יוכל להשאיר את המצב ככה על ידי פעולות מסוימות שאקפיד עליהם וכך אמנע החמרה נוספת או שתהיה הקלה? וכמו שציינתי קודם אין לי כאבים וכפי שהבנתי זה מוזר שבשלב הזה אין לי כאבים. מי אמר שיהיו לי כאבים בעתיד? סתם לעשות טיפול שורש בלי כאבים? אני יכולה להישבע שהפחד הוא יותר משל אחרים. כשהלכתי לבדיקה וידאתי עם הרופא שזו רק בדיקה ולא טיפול ובכל זאת שקשקתי. והטיפול שורש התגלה כי סה"כ הוא רצה לבדוק מה קורה עם השן בינה השניה ואז הוא ראה את השן הזו, בלי בדיקה יסודית בכלל. יש לי הרגשה שאם אני מתחילה טיפולים הם לא ייגמרו. ובקשר למאמרים- אין מאמר/אתר נגיש שלא נכנסתי וקראתי ואין סרטון ביוטיוב שדילגתי. דחיתי את הבדיקה הרבה זמן ויצא לי לקרוא הרבה.. בבקשה תענה לי למה חייב לעשות טיפול שורש ואם יש סיכוי שהכאבים ידלגו עליי כמו עד עכשיו? ומה אני יכולה לעשות כדי שלא יחמיר? תודה רבה.

ציטוט

דווקא לא הסכמנו במסקנות... אמרתי שכל אדם נורמלי יפחד, אבל אני אישית עוד יותר מפחד מהחמרה. לכן אם אין לי ברירה וצריך לעשות טיפול שורש, אעשה זאת עם רופא שאני מאוד סומך עליו ומקל עלי (ספציפית עם גז צחוק ועם מוזיקה שאני אוהב ברקע), ולא אחכה להחמרה ואולי לצורך בעקירת השן...
ולגבייך אישית - כאמור לא אוכל לאבחן את חומרת המקרה ואת הטיפול שהייתי ממליץ עליו, ומתי יהיה נזק או כאב נוסף, או החמרה. לכן בכל זאת כדאי למצוא רופא אישי שאת סומכת עליו, לסכם איתו מה הוא יכול לעשות כדי שאת תהיי רגועה יותר, ולהתחיל, לא לדחות
כל טוב,

ציטוט

שן מתחילה מחור ואם המצב מחמיר ויש כאבים אז צריך טיפול שורש. ואם לא עושים טיפול שורש והמצב מחמיר אז מצריך עקירה. ואם לא עושים עקירה מה קורה? במיוחד שקראתי שכששן מגיעה לנמק היא לא מרגישה כאבים. ז"א מה אכפת לי להשאיר בפה שן שצריכה עקירה?
ואיך אני יוכל להביא מוזיקה לטיפול? אני ישמע אותה עם כל המכשירים הרועשים האלה?

ציטוט

מעבר לכאבים החזקים ולנפיחות שבדרך כלל יש בזיהום כה חזק, הרי שאיבר מת ומזוהם שקיים בגוף עלול להוביל להדרדרות במצב הכללי ובמקרים חמורים גם למוות, הרי זה לא שהאיבר לא מרגיש יותר כי הוא התרפא... חבל על ההזנחה הזו.
לגבי מוזיקה - או שהרופא ישים ברקע מוזיקה, או תשישמי בסלולרי שלך ותביאי אוזניות, לא בעייה בכלל.ב

התחברות

בודק...