פורום
ניווט בפורום

סיפור חיי

ציטוט

היי, לפני יותר מחצי שנה היו לי כאבי תופת בשן. הלכתי לרופא והוא אמר שני טיפולי שורש. הכאבים המשיכו ואחרי חודשיים הלכתי לרופא אחר, כי פחדתי מהטיפולי שורש, שאמר שן אחת עקירה ושן שניה טיפול שורש (שיניים צמודות. והוא הוסיף שגם אם רופא יבטיח לעשות טיפול שורש זה לא יחזיק מעמד ובסוף אצטרך לעקור. חזרתי לרופא הראשון והא באמת אמר שהמצב החמיר אבל המליץ שאלך לאנדודונט. הלכתי לאנדודונט והוא בישר לי שאפשר לעשות טיפול שורש. חודש וחצי אחר כך עשיתי את הטיפול.. והיו לי כאבים שלא עברו, לא כאבים חזקים אבל אי נוחות, לא כאבים שבגללם הולכים לרופא, חשבתי שזה הכאבים הרגילים שאמורים להרגיש אחרי טיפול שורש.. ובגלל זה לא קבעתי תור למבנה. אחרי חודש בערך נהיתה לי גולה לבנה וקצת נפיחות מעל השיניים ופחדתי שזה קשור לשן השניה ושגם שם המצב יהיה שניה מעקירה אז הלכתי לרופא. והוא אמר לחזור למומחה. חזרתי למומחה והוא אמר שיש לי סדק בשן הראשונה ואני אצטרך לעקור. תוך חודש וחצי סדק? או שהשן היתה אבודה מלכתחילה כמו שהרופא השני אמר?
הבעיה שלי היא שעקירה אני לא יכולה לעשות... אף פעם לא עשיתי.. טיפול שורש גם היה לי קשה וזה הגבול מבחינתי... אז החלטתי לוותר על העקירה. הלכתי לרופא שלפחות יטפל בשן השניה כי אני מאבדת זמן. והוא אומר לי שאם אני לא יעקור את הראשונה ייגרם נזק לכל האזור, גם לשן השניה וחבל על הטיפול שורש שאני יעשה.. חשבתי על ללכת לעוד מומחה, כי כבר ראיתי שכל רופא חושב משהו אחר.. אבל הרופא אומר שחבל על הזמן שלי.. הוא המליץ שאלך לקולגה שלו שמטפל בהיפנוזה. הוא שלח אותי אליו גם בהתחלה כשנודע לי על שני טיפולי השורש האלה והמהפנט טען שאני לא משוחררת ושאם אני רוצה אני חייבת לשתף פעולה אחרת זה לא יילך. אני לא מצליחה להשתחרר.. ובמקרה של העקירה אני לא בטוחה שאני רוצה לעשות בכלל... זה גדול עליי.. כי זה אומר כל 10 שנים להחליף שתלים בממוצע וזה אומר 8 פעמים בחיים שלי (בהנחה שאשאר עד גיל 100).. אני ממש לא בשביל זה... אני פשוט לא יודעת מה לעשות.. גם מתישהו בתקופה הזו עברו לי הכאבים והגעתי למסקנה שהרבה אצלי פסיכולוגי, ברצינות. לדוגמה עד לפני שבוע הייתי חושבת כל היום על השיניים והרגשתי רע.. והשבוע האחרון היה לי שבוע לחוץ בגלל דברים שונים ובלילות חשבתי שאשכרא לא כאבו לי השיניים היום בכלל... והמראה של החניכיים נשאר אותו הדבר, יש שם לבן כזה.. קיצר פסיכוולוגי. אתה גם חושב שמיותר לעשות טיפול שורש לשן השניה? זה לא עדיף מכלום??

ציטוט

לגבי המצב של השיניים שלך כמובן שאיני יודע מהו ומה עדיף לעשות.
לגבי המצב בואפן כללי - בעיני את רצה ליותר מדי רופאים ופחות מדי פנויה נפשית לבצע טיפול מקיף כיאות. עדאי שתמצאי רופא אחד שאת סומכת עליו ומרגישה רגועה יותר איתו, לסכם איתו איך נוח לך לטפל ועל הפסקות בטיפול כשאת נלחצת וכולי. גם גז צחוק אפשרי.
אבל שוב, מעל הכל - למצוא רופא שאת סומכת עליו ומקשיבה לו, ומסיימת את הטיפול מבלי להפסיק, כי המצב רק יחמיר.

המלצות נוספות יש בשני מאמרים בדף הבית של האתר שלנו, למשל:
/95276/242771

כל טוב,
ד"ר גיא וולפין,
מנהל הפורום

ציטוט

יצא לך פעם להיחשף להצעת טיפול של: או שתעשה את כל הטיפולים שאני מציע מא' עד ת' לפי סדר שאני יגיד או שלא תעשה כלום? זה נורמלי? ממש לא ברורה לי המחשבה הזו

ציטוט

אני לא יכול לקבל החלטות במקומך. אם יש טיפול מסויים שבנוי מרצף של טיפולים, למשל טיפול שורש ואחריו מבנה ואחריו כתר, ברור שאי אפשר להתחיל מהסוף או להחליט ללא ידע רפואי כיצד לבצע.
כדאי שוב לבקש הסבר ולהבין את עמדת הרופא. אולי יש דברים שלא הבנת וקשורים זה בזה.
כל טוב
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

ציטוט

דווקא אני סומכת על הרופא ובתוך תוכי אני יודעת שהוא צודק, הוא לא סתם אומר שצריך (שלוש רופאים אמרו שצריך לצערי), אבל עדיין אני לא רוצה עקירה.. לא מפחדת מהטיפול, אולי קצת.. מפחדת מאחרי הטיפול.. לא עברתי את גיל 30 אפילו.. אני רוצה לעזוב את השן הראשונה לנפשה ולעשות שורש לשן השניה והוא לא מוכן כל עוד השן הראשונה נמצאת בפה.. לטענתו נגררתי עם זה יותר מידי. אני לא רוצה להוציא את השן.. החלטתי את זה עם עצמי. אני לחוצה שהמצב של השן השניה יחמיר בינתיים. את העקשנות שלו אני לא מצליחה להבין.. הוא נחמד, מצחיק, חייכן אבל עקשן! אולי הוא כבר לא רוצה לטפל בי וסתם מורח אותי..
איפה אני אמצא רופא שיקשיב לי ויבוא לקראתי? והאם יש כזה בכלל?
אני גם מרגישה שהלכתי למלא רופאים כבר 🙁

ציטוט

את אומרת שאת סומכת על הרופא ומתארת מדוע. זה מצויין ותמשיכי בכיוון הזה במקום לנדוד בין רופאים.
אם קיימת בעייה רפואית ואת סומכת על הרופא ומבינה את ההסברים, לא כדאי לדחות, המצב רק יחמיר.
כל טוב
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

התחברות

בודק...