פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש כפול

ציטוט

אתמול החלה אצלי רגישות לחום וקור בשיניים העליונות בצד ימין (לא ברור איזו שן בדיוק) הלכתי לרופא השיניים שעשה צילום בו לא ראו דבר מאחר ולטענתו הסתימות הקיימות עמוקות מידי ולא תמיד ניתן לראות דלקת בשן. עשו לי בדיקת רגישות שגרמה לי סבל נוראי שבעקבותיה החליטו על טיפול שורש בשן 15 והתחילו בטיפול חירום לשם מניעת הכאבים.
לאחר כשעתיים ניסיתי שוב לשתות מים (לא קרים) והכאבים היו זהים. חזרתי לרופא שעשה שוב צילום ולא נראה כלום, בדיקת רגישות נוספת הראתה כי השן שעברה טיפול שעתיים לפני כבר לא מגיבה לקור אולם השן ליד החלה לכאוב אך רק במגע לקור/חום.
הרופא טוען כי מוקד הכאב יכול להגיע מהשן הסמוכה לשן שעברה טיפול או לחילופין מכל שן אחרת באותו צד. הרופא ביקש להמתין עד מחר שההרדמה תתפוגג לחלוטין ולהגיע אליו על מנת לבצע בדיקת רגישות נוספת לפיה ידע באיזו שן נוספת ישנה בעיה המצריכה טיפול ואיזה סוג של טיפול.
שאלתי היא האם באמת לא ניתן לראות בצילום כי יש צורך בטיפול שורש? וכן מה ניתן לעשות נגד הרגישות שקיימת כרגע עד לקבלת טיפול מקיף יותר?
אני סובלת נורא ולא מסוגלת לשתות ו/או לאכול דבר מאחר והרגישות לחום/קור גבוהה ביותר?

ציטוט

מאחר ואיני יכול לאבחן דרך האינטרנט אענה באופן כללי:
א. בהחלט ייתכן ויש הקרנה של הכאב משן אחת לשן אחרת
ב. בהחלט ייתכן ושתי שיניים בבעייה, ולא רק שן אחת
ג. להקלה על הכאב אפשר לקחת כדורים נגד כאבים יותר חזקים מהרגיל במרשם רופא , אפשר גם לשתות עם קש ולאכול בצד השני, לעיתים הרופא שוקל את המצב שוב ונותן מרשם גם לאנטיבוטיקה.
כדאי לעדכן את הרופא במצב, כמובן

כל טוב

ציטוט

תודה על תגובתך. אשמח לדעת על איזה משככי כאבים אתה ממליץ?,

ציטוט

שלום שוב, חזרתי לקופא השיניים היום לבקשתו כל מנת לבצע שוב בדיקת רגישות בשיניים הסמוכות לשן שבוצע בא התחלההשל טיפול שורש. הבדיקה בוצע באמצעות תרסיס שאיני יודעת את שמו על כל שן בנפרד והשן שכאבה אתמול במגע עם חום וקור כאבה גם היום בבדיקה אבל לשתיים שלוש שניות. הרופא טוען שאין מדובר בטיפול שורש אלא ברגישות בשן ושאם היה מדובר בטיפול שורש אזי השן במגע עם התאסיס היתה צריכה לכאוב יותר מ 7 שניות על מנת להחליט כי מדובר בטיפול שורש. הומלץ לי להשתמש במי פה סנסודיין מספר שבועות והכאב יחלוף.
האם זה הגיוני מה שהרופא אמר והם מי הםה אכן יסייעו מאחר שנכון לעכשיו גם לעיסה של דברים רכים וסטמפרטורת החדר מכאיבים לי.
תודה מראש על תגובתך

ציטוט

מצטער, איני ממליץ לעולם על תרופות דרך אינטרנט בלי להכיר את הרקע הרפואי של האדם ובלי לבדוק אותו.
באופן כללי בלבד, יש תרופות חזקות לשיכוך כאבים שהרופא יכול לרשום במרשם, לדוגמא אתופאן, ארקוקסיה, קספו, רוקאסט וכולי. דעי לך שגם תרופות בלי מרשם כמו אדביל, נארוסין ואף אופטלגין יכולות להיות בעייתיות במקרים מסוימים.
כנ"ל כמובן אנטיביוטיקה - אין ליטול ללא הרואת הרופא ומרשם רפואי.
לכן רשמתי שכדאי לעדכן את הרופא האישי המטפל ושיחליט אילו תרופות יש לרשום לך.

בהצלחה, רפואה שלמה
כל טוב
ד:ר גיא וולפין
מנהל הפורום

התחברות

בודק...