פורום
ניווט בפורום

התייעצות

ציטוט

מזמן אמרו לי שאני צריכה טיפול שורש בשן שלפני שן בינה עליונה. שן הבינה כלואה וגודלת לעבר השן שצריכה טיפול ולוחצת עליה ואני חושבת שבגלל זה קרה לי מה שקורה לי. קיצר לא עשיתי עדיין טיפול ולאחרונה אני שמה לב למשהו מאוד מוזר. יש הרגשה של נפיחות ואזור תקוע כזה אבל לא רואים נפיחות אלא רק כתמים לבנים בחניכיים שיש לי הרבה זמן. פעם זה הפריע לי אבל זה נמצא עמוק בתוך הפה אז לא מפריע. אבל פתאום קשה לי לפתוח את הפה, פותחת אותו אבל זה לא בא טבעי, אני חושבת פעמיים. גם ראיתי שהשן שצריכה טיפול נכנסת לי לתוך החניכיים. נראה כאילו עוד מעט אין לי שן כי החניכיים יגדלו עליה ויכסו אותה. וקרה שהעברתי את הציפורן על השן שנותרה בחוץ כי היא מציקה לי והוצאתי חתיכות מהשן. היא ממש מתפוררת לי. מה קורה שם? זה קורה להרבה אנשים? מה לעשות? עדיין יהיה אפשר לעשות בה שורש? אני רוצה לעשות שורש ולא להוציא אותה.. לפי התיאור שלי והניסיון שלך השן אבודה או לא? בבקשה תענה לי תשובה ואל תאמר לי ללכת לרופא כמו שענו לי בפורום אחר.. כי ברור שאלך אם אראה שהמצב מחמיר יותר.

ציטוט

אינני יכול לנחש דרך האינטרנט אם השן אבודה או שעדיין אפשר להציל אותה מעקירה. ממה שאת כותבת את יודעת שיש בעייה רפואית כבר זמן רב ואינך מטפלת בה, ועכשיו המצב החמיר ואת מרגישה שהשן מתפוררת ואין כמעט שן בפה והחניכיים כמעט מכסות את מה שנשאר.
אז זה נשמע לא טוב , וכדאי לגשת בהקדם לרופא האישי שלך שיאבחן אם אפשר עוד להציל את השן או רק לעקור. וחבל.

כל טוב

ציטוט

לא עשיתי כי פשוט לא היה לי זמן.. ועכשיו לא נעים לי לבוא לרופא במצב כזה כי הוא הזהיר אותי כל פעם שהתקשרתי לדחות את התור. פאדיחה.
להיות אופטימית או פסימית בקשר לשן? אף פעם לא בא לך מטופל עם תיאורים דומים לשלי?

לא היה אכפת לי להשאיר את המצב ככה אם לא היה לי קשה לפתוח את הפה. ואני לא מוצאת סיבה שקשה לי טכנית לפתוח (בלי קשר לכאבים אלא טכנית) הרי אין לי נפיחות או משהו. מוזר..
אקבע תור כבר ביום ראשון, מקווה שהמצב ישתפר עד אז ולא אסבול הרבה בשבת.

תודה רבה!
שבת שלום

ציטוט

להיות אופטימית זה תמיד טוב. אבל לגבי השן הזו איני יודע אם לא מאוחר מדי, חבל על ההזנחה ועל דחיית הטיפול, המצב רק מחמיר.
לגבי פתיחת הפה - לפעמים דלקת חריפה בעצב השן וזיהום עלול לגרום גם הגבלה ולפעמים גם כאבים בעת פתיחת הפה.

כל טוב

ציטוט

הייתי אצל הרופא היום... והוא אמר לעקור דחוף... שהזיהום כבר חמור.. ושאצטרך לעקור גם את שן הבינה.. האמת שלא הופתעתי אבל האם עקירות זו האפשרות היחידה שלי?
הוא אמר שאם אדחה את העקירה כמו שדחיתי את הטיפול שורש אני אמצא את עצמי בבית חולים.. באמת אנשים מתאשפזים בגלל שיניים?
כדאי לי ללכת למומחה לטיפולי שורש אולי יש סיכוי שהוא יעזור לי?
אולי זו שאלה טיפשית כי אני לא מבינה בזה אבל למה אי אפשר כבר לעשות בשן טיפול שורש או לחלופין, להוציא פשוט את הדלקת בלי שיקראו לזה שורש..?

ציטוט

תדמייני שנדקרת מקוץ. והתפתח זיהום באצבע. לא משנה כמה אנטיביוטיקה ותרופות אחרות תנסי, תמרחי יוד, סבון, תשימי פלסטר ותתפללי - שום דבר לא יעזור עד שתוציאי את הקוץ שהוא מוקד הזיהום. ועכשיו תדמייני משהו גדול פי 1000, מלא בחיידקים ומוגלה, שהולכת ומתפשטת גם אל עצם הלסת וגם לכלי הדם והעצבים הסמוכים. את מבינה כמה המצב חמור וכמה הוא יכול להיות יותר ויותר מסוכן וכואב?
חבל על ההמתנה וההזנחה, חבל על ההחמרה במצב. שיניים הן האיבר היחיד בגוף שלא יצמח מחדש והנזק גדול ומחמיר.

כל טוב

ציטוט

בדוגמא שהבאת לא יוציאו את האצבע.. אלא את הקוץ. נכון? אז למה במקרה שלי מוציאים את השן, אני רוצה שיוציאו את העששת. זה על אותו משקל. אני רוצה להבין... לא להציק..
אפילו אם לא יצליחו להוציא הכל אני יבוא כל פעם לטיפול תחזוקה.. שלפחות לא יתפשט יותר.. רק לא לעקור..
ורשמת ששיניים זה האיבר היחיד בגוף שלא יצמח מחדש. זו אחת הסיבות שאני לא רוצה לעקור.. זו תהיה עקירה ראשונה שלי.. משותקת מפחד רק מהמחשבה.

ציטוט

האנלוגיה בדוגמא שהבאתי גורם הזיהום הוא הקוץ=השן הרקובה. אם היה אפשר להוציא את העצב ואח"כ לשקם את השן לאחר ניקוי הריקבון לא היה צריך לעקור. מכיוון שהרופא בדק וקבע כי השן רקובה ברמה שאי אפשר כבר להצילה, זו האנלוגיה לקוץ. צריך לעקור את השן וכדאי גם לחשוב על שתל במקומה (ובמקום שן הבינה לא צריך לבצע שתל).
ולגבי הפחד - כולנו מפחדים מטיפולים רפואיים, אבל לא נשארה ברירה לפי מה שאת מתארת.
כל טוב,

ציטוט
ציטוט

בבקשה ובהצלחה

התחברות

בודק...