פורום
ניווט בפורום

כתרים ומדידות

ציטוט

רציתי לשאול האם יש בעייה בגלל אילוצים של המרפאה ושלי יוצא שמחכה מהמדידה הרשונה לשניה של כתרים איזה חודשיים האם במצב כזה יכול להיווצר אי דיוקים או בעיה אחרת במדידה השניה בגלל שעבר זמן רב מעבר למצופה בדרך כלל ואם כן יכול להיות בעיה אז מה הפתרון שעושים בדרך כלל?

ציטוט

לגבי הטעם הרע בפה - יכול להיות למשל מהתמוססות הדבק הזמני, משאריות אוכל שנצטברו מתחת לגשר וכולי. לא סביר שזה מהגשר עצמו ומהמתכת שבו.
לגבי הגשר עצמו - הרופא לפי הוראות משרד הבריאות צריך לתת למטופל תעודה שמסבירה על הרכב המתכות בפה או לפחות להציע תעודה כזו. גם כשהוא מזמין את העבודה מהמעבדה הטכנאי צריך לתת לרופא תעודה כזו חתומה. בהנחה שהרופא איש ישר והגון וכך גם הטכנאי שלו, בקשי תעודה כזו העמידה על הרכב המתכות בכתר, והרופא גם ישמח להסביר לך על הנ"ל.אגב, מתכת אצילה היא מתכת שלא מחלידה, כמו פלדיום, זהב, פלטינה וכולי.
לגבי השקע בחניכיים - איני יכול לתת לך הצעה לפיתרון דרך האינטרנט, אך בהחלט כדאי להתייעץ עם הרופא על כך.
כל טוב,

ציטוט

ראשית תודה על תשובתך המקצועית.
השאלה היא האם זה מסכן אותי בריאותית באם יש התמוססות של הדבק הזמני, או שאריות מזון , שהרי אני בולעת את הרוק ויש בו טעם של מרירות.התחושה של המרירות היא כל היום. והתור שלי אצל הרופאה עוד שבועיים .
אני חוששת שזה לא יגרום לנזק כלשהוא.
עששת או ריקבון ?
להזכיר שמלבד הגשר של 4 שיניים יש לי עודמספר כתרים בודדים שגם הם מורכבים בדבק זמני . אך אני יכולה לדעת שהטעם לא מהמתכת של הכתרים עצמם ?
בנוסף אני מרגישה שהכתרים לא ממש יושבים על השיניים המושחזות שלי באופן אדוק אני מרגישה שיש חלל האם בזמן הדבקה של דבק קבוע התחושה צריכה להיות יותר טבעית כלומר האם מרפדים את הכתר בדבק יותר מסיבי.
שנית האם יש מושג שנקרא מתכת חצי אצילה וממה היא אמורה להיות מורכבת .
שכן זה מה שהרופאה שלי אמרה שהתקינה לי תודה על עצתך.

ציטוט

שוב - אם יש דבק זמני והוא נמס מעט או התפורר, זה יכול להסביר גם את הטעם הרע בפה וגם את חוסר היציבות שאת חשה. בהדבקה קבועה ובהנחה שהכתרים מדוייקים הנ"ל ייעלם וייפתר.
לגבי כתרים שבהם הבסיס הינו מתכת - מתכת יכולה להיות אצילה כמו זהב/פלדיום/פלטינה או לא אצילה. "חצי אצילה" הוא כינוי לסגסוגת שבה אחת המתכות היא מתכת אצילה, בדר"כ בשיעור 25-25 אחוזים, ושאר הסגסוגת הוא ממתכות לא אצילות. כאשר יש מתכות אצילות הכתרים לא יחלידו, כמובן ככל שאחוז המתכת האצילה בכתר גבוה יותר כך הכתר נחשב איכותי יותר.
(לדוגמא, כתר זהב/פלטינה 90% נחשב טוב יותר מאשר 25% פלדיום) - בתעודה הפרותטית שאמורים לקבל מהרופא ומהמעבדה אמור להיות רשום גם הרכב המתכו והאחוז שלהם, בקשי זאת מהרופא ושיסביר לך מה רשום מבחינת הרכב המתכות.
כל טוב,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

ציטוט

לא בהכרח תיווצר בעייה או חוסר התאמה, אבל כדאי לבקש מהמרפאה להקדים את התור ולסיים את המקרה.
כל טוב,

התחברות

בודק...