פורום
ניווט בפורום

כתר קבוע

ציטוט

שלום רב,
לפני כשלושה חודשים עברתי טיפול שורש ומאז נותרה רגישות בשן (בעיקר בעת לחיצה ). הרופא חשד בתחילה שקיים סדק אולם הואיל והמצב הולך ומשתפר עם הזמן, הוא ייחס את זה לתהליך הריפוי של הדלקת שהייתה בשן לפני טיפול השורש ושם לי כתר קבוע. השאלות:
1. האם באמת השיפור בתחושת הרגישות בשן מעיד שאין סדק?
2. בזמן הלבשת הכתר על השן נשמע קליק מהשן כאילו משהו נשבר. הרופא אמר שזה כלום וכתוצאה לחץ של הכתר. האם זה נכון?
3. בעת התאמת הגובה של הכתר , למרות התנגדותי , הוא השחיז גם את השיניים הנגדיות. האם נהוג לעשות זאת? האם זה לא גורם נזק לשיניים הנגדיות?
4. ביקשתי כתר על בסיס מתכת חצי אצילה, ואני רוצה לבקש תעודה מהרופא , ורציתי לדעת כמה אחוזי מתכת אצילה אמורים להיות בכתר עם בסיס מתכת חצי אצילה?
תודה רבה.

ציטוט

1. לגבי אבחנה של טיפול השורש והדלקת רק הרופא האישי יכול לבצע בהתאם לסימטומים וכן צילומי הרנטגן שמבצעים.סביר להניח שאם הכאבים/רגישות הולכים ופוחתים המצב משתפר ואין סדק - אך זו לא תשובה ודאית. יש להמשיך ולבצע מעקב קליני ורנטגני.
2. לגבי "קליק מהשן כאילו משהו נשבר" - איני יכול לדעת.
3. לגבי השיניים הנגדיות - מקובל לבצע התאמת סגר של הכתר עם השיניים הנגדיות, רוב העבודה היא על הכתר עצמו אך אם יש תלוליות (בליטות) מאוד שפיציות בשן הנגדית אפשר ללטש בעדינות ולעגלן כדי שלא יפריעו לכתר. אם הנ"ל מבוצע בעדינות ורק ליטוש - אין נזק לשן וזה דומה לתהליך טבעי של שחיקת תלוליות השיניים זו מול זו.
4. לגבי מתכת אצילה (כמו זהב, פלטינה, פלדיום) - אין מספר מדוייק אך נהוג לכנות בשם "מתכת חצי אצילה" כתר שהסגסוגת בו מכילה 25-35% מתכת אצילה. כתר שמכונה "מתכת אצילה" לדוגמא יכיל כ90% מתכת אצילה בסגסוגת שלו.
כל טוב,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

התחברות

בודק...