פורום
ניווט בפורום

סתימה מוזרה

ציטוט

היי, הייתי היום אצל רופא שיניים צבאי שהיה מראה לי מתלמד או די ראשוני. הגעתי לסתימה לאחר צילום כשהשם היה חור די קטן , לאחר הרחבת החור הוא אמר לי שלדעתו צריך להמשיך לטיפול שורש , עם המשך הטיפול הסתבר שבסוף הוא עשה סתימה. בסוף הטיפול הוא אמר שבסוף עשה סתימה ותהיה לי רגישות בשן של בערך 4 שבועות. הוא אמר שמתישהו, הוא לא יודע מתי אני אחזור לעשות טיפול שורש. הרגשתי חוסר מקצוענות ממנו ולא היה כ״כ עם מי לדבר. האם הדברים שאמר לי הגיוניים? האם באמת הגיוני שיהיה לי כאב מרגישות כ״כ הרבה זמן? עברה לי ההרדמה ואני ממש מרגיש רגישות בשן הזאת וכשאני לוקח אוויר פנימה לכיוון השן מאוד כואב לי. אשמח לעזרה.

ציטוט

לגבי הרופא בצבא - חלק מהרופאים הינם רופאים שסיימו לימודים בעתודה ואז משרתים כרופאי שיניים בצבא כולל מספר שנות קבע (ולכן אולי הרופא נראה לך צעיר), וחלק מהרופאים משרתים בצבא בשירות מילואים. וכל הכבוד לצבא שדואג גם לטיפולי שיניים חינם משמרים לחייליו.
לגבי הטיפול עצמו - כשיש חור מאוד עמוק לעיתים אנו לא יודעים אם סתימה מאוד עמוקה תספיק או שיש לבמשיך לטיפול שורש. דווקא רופא שהינו זהיר ומבצע מאמץ להציל את השן מטיפול שורש ראוי לשבח, שכן גם אם השן בתחילה רגישה - אם הרגישות תחלוף במשך הזמן הרי שהרווח כולו שלך.
לעיתים אנו ממליצים לבצע סתימה מאוד עמוקה עם חומרים מיוחדים מתחת לסתימה - התהליך נקרא "כיפוי מוך" ותוכלי לקרוא עליו באתר שלנו עם הסבר מפורט יותר - ולהמתין, ורק אם אין ברירה והכאבים מתחזקים מאוד ויש בפירוש דלקת בעצב - רק אז ממליצים בכל זאת להמשיך לטיפול שורש.
כרגע אמליץ לך לסמוך על הרופא ועל הגינותו ומקצועיותו ולהמתין בסבלנות. אם הכאב מאוד מתחזק ואינו חולף - לחזור בהקדם למרפאה ולעדכן את הרופא.
ינתיים כדאי גם לצחצח שיניים עם משחת שיניים שמיועדת לשיניים רגישות וגן להימנע מאכילה על השן הזו למספר ימים

כל טוב,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

התחברות

בודק...