פורום
ניווט בפורום

כאב בשן לאחר סתימה עמוקה ושל שמתפוררת

ציטוט

שלום יש לי שתי שאלות.
1- שבוע שעבר הלכתי לרופא לבצע טיפול לשן 15 שכואבת לי מאוד. הרופא בדק אומר שהוא לא בטוח אם זה סתימה או שורש והוא ינסה להציל את השן מטיפול שורש ע"י חומר כמעין תרופה שמניחים כשכבה לפני סתימה.. וכך היה לאחר שבוע ללא כאבים הרופא ביצע סתימה לבנה. עכשיו לאחר הסתיימה החלו לי כאבים באזור לא מאוד חזקים. האם זה תקין או שאולי הרופא טעה והיה צריך שם טיפול שורש??
2- יש לי של טוחנת שהחלה להתפורר ככה סתם פתאום במהלך ההריון הראשון שלי. עכשיו בהריון השלישי היא שוב התפוררה וכמעט שאין שם של. חשוב לציין שאין שם כלכך כאבים. הרופא המליץ לעשות מבנה יצוק ומעל כתר. שאלתי היא האם זה נכון לעשות זאת ?? שהרי השן יכולה להמשיך ולהתפורר וכך המבנה ייפול מהר. מה עדיף בכלל לעשות במצב כזה???

ציטוט

לפעמים בטיפול בחור מאוד עמוק שקרוב לעצב הרופא מתלבט אם להתקדם לטיפול שורש או לנסות להציל את השן עם חומרים מיוחדים מתחת לסתימה. התהליך נקרא "כיפוי מוך" ותוכלי לקרוא עליו מעט יותר במאמר הקצר הבא:
/95276/246455
לא תמיד זה מצליח, ואם הכאבים מאוד מתחזקים יש לעדכן את הרופא וסביר להניח שאז ממשיכים לטיפול שורש. אבל אם זה כן מצליח, עדיף.

לגבי שן שהולכת ומתפוררת - חבל. אם היית נכנסת לטיפול כשהנזק התחיל היה קל יותר להציל אותה מאשר עכשיו, אחרי נזק של שנים. גם אם לא כואב, מתישהו יתחיל לכאוב, ויהיה זיהום שבמקרים קיצוניים גם עלול לסכן את ההריון.
אם עדיין אפשר להציל על ידי מבנה וכתר - איני יודע, הרופא צריך להחליט אם עדיין יש סיכוי סביר. אם כן - בהחלט כדאי לנסות. אם כבר המצב אבוד - יהיה צורך בעקירה.
על טיפולי שיניים בהריון תוכלי לקרוא כאן:
/95276/242320

כל טוב

התחברות

בודק...