פורום
ניווט בפורום

שאלה

ציטוט

לפני ארבעה חודשים עשיתי טיפול שורש אצל מומחה לשן 16. אחרי הטיפול שמתי לב כי יש כתם לבן על החניכיים שמעל השן. רציתי לשאול על זה בתור של המבנה והכתר הזמני אבל עדיין לא יצא לי לעשות. בשבוע שעבר היה לי טיפול שורש אצל אותו מומחה לשן 17. לא הזכרתי את העיגול הלבן אבל אני מניחה שהוא ראה אותו ואם זה היה חשוד או משהו לא טוב בקשר לשן הוא היה אומר, נכון? הרי הוא ראה את זה כי הוא עשה לי זריקה שם. בסוף הטיפול הוא רק אמר לשקם מהר אחרת שתי השיניים ילכו קומפלט. זה אומר שהשיניים עדיין בסדר, נכון? סליחה על השאלה אני פשוט מבולבלת כי כשאני קוראת בגוגל זה נותן תוצאות של סדק וכישלון טיפול שורש אבל מצד שני אם זה היה זה המומחה היה זורק מילה, לא?

ציטוט

איני יכול לנחש מהו הכתם הלבן שאת מתארת דרך האינטרנט. עלייך לשאול את הרופאים שמטפלים בך.
לגבי השיקום - כנראה ששתי השיניים במצב לא טוב ונגרם להן הרס רב, ולכן ממליץ המומחה לשקם בהקדם ולא לחכות.
כל טוב,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

ציטוט

אתה מסכים איתי שאם הכתם הלבן היה אומר בעיה בשן 16 המומחה היה אומר לי? ולא היה שולח אותי לשיקום...
אני חושבת שמבחינת כישלון טיפול שורש אני יכולה להיות רגועה... נכון?
אני רוצה לתאר את הכתם בכל זאת ותאמר לי השערות מה אתה חושב-
זה כתם לבן, שטוח, לא קטן ולא ענק, רואים אותו וקשה לפספס, לא חושבת שמוגלתי, לא כואב, נמצא ארבה חודשים רצוף באותו גודל.
יש לי עוד שבוע וחצי תור לשיקום וברור שאשאל.. אני פשוט סקרנית מה זה יכול להיות..
האם כשרופא עושה טיפול בשן מסוימת הוא מסתכל על החניכיים מסביב או רק על השן? ז"א מה הסיכוי שהמומחה פשוט לא ראה את זה? אולי מהסכר גומי הוא פיספס..?
אין יותר סיכוי שהוא ראה והסיק שזה כלום?
תודה!

ציטוט

את סקרנית מה זה. גם אני. אבל אני לא יכול לנחש דרך האינטרנט.
אחד מתפקידי הרופא הוא לבדוק ולאבחן גם את החלל הפה, בוודאי כאשר יש משהו לא ברור (כמו הכתם הזה) יש לערוך בדיקות - למשל קלנית ורנטגנית, לתעד מה ראה ומה בדק, נגע שלא מצליחים מה מקורו ומה אבחנתו, יש לשקול אפשרות של בדיקות על ידי רופא מומחה אחר (למשל מומחה לרפואת הפה) וכולי.
כל טוב,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

ציטוט

יש סיכוי שזה סרטן? גוגל מביא לי תוצאות כאלה.. באיזה גיל זה נפוץ? והכתם אצלי לא גדל בזמן הזה, נשאר בערך אותו גודל.. מה הסיכוי?
זו אחת הסיבות שאני מפחדת לבדוק... נראה לי שאני מעדיפה לא לדעת מה זה כי לא בא לי להיות בלחץ מיותר.. גם מומחה לרפואת הפה נשמע מפחיד.. זה רופא שיניים? אני לא אוהבת בדיקות ורופאים בלשון המעטה אני הולכת אך ורק כשממש אבל ממש אין ברירה..

ציטוט

לא מאבחנים בעיות רפואיות דרך האינטרנט, ולא מנחשים איזו מחלה זו או אזיה נגע זה.
התמחות ברפואת הפה היה התמחות מאוד חשובה שכוללת בין היתר איבחון וטיפול בבעיות רפואיות בחלל הפה שאינן בעיות שיניים קלאסיות. בראש ובראשונה יש לאבחן את הנגע הזה. אם הרופא אינו יכול לאבחן הנ"ל, הוא בדרך כלל יפנה למומחה לרפואת הפה אם הוא חושב שזו לא בעיית שיניים קלאסית (כמו חור או סדק)

כל טוב,

התחברות

בודק...