פורום
ניווט בפורום

היי, <br /> הייתי אצל רופאת השיניים שלי לפני שנתיים, לאחר שהרגשתי רגישות באחת השיניים (הניב) לקור\...

ציטוט

היי,
הייתי אצל רופאת השיניים שלי לפני שנתיים, לאחר שהרגשתי רגישות באחת השיניים (הניב) לקור\חום.
היא בדקה אותי וצילמה את השיניים, וראתה שאכן באותה שן רגישה יש חור מאוד עמוק, אך לפי הצילום היא אמרה לי שזה כנראה נובע מפגם בשן ולא ברקבון, כיוון ששאר השיניים לידה נראות טוב ולא נפגעו (הראתה לי בצילום שהשיניים שלי ואלו שלידה לא "נגועות" בכלל ושאני די בריאה באופן כללי, צחצוח טוב וכו').
בו במקום היא החליטה שצריך לטפל בזה. המחשבה הייתה לעשות לי שורש או סתימה מאמלגם. התעקשתי על סתימה ולא שורש, וכמה שפחות אמלגם, ויותר החומר הלבן- כיוון שאני יודעת שאמלגם פחות בריא ונראה אסטטית בשן (כי זה הניב, ורואים אותו בחיוך).
וכך היה. לקח קצת זמן לשכנע אותה, אבל בסוף הלכנו על סתימה שעשויה חצי אמלגם ובחלקה החיצוני (איפה שחשוב שיראה טוב אסטטית) החומר הלבן.
היא גם אמרה שהיא עשתה לי קצת טיפול שורש תוך כדי כי זו סתימה מאוד עמוקה, לא יודעת מה המשמעות של האמירה אבל כך אמרה.

הטיפול הסתיים, והיא אמרה שיש סכוי של חמישים אחוז שתוך חודש אצטרך לבוא לשורש. היא הדריכה אותי שאם במהלך החודש הקרוב יכאב לי כאבים עזים- זה כנראה סימן לשורש.
אך עברו שנתיים ולא היו בעיות למעט רגישות לחום\קור ולפעמים גם מתוק.
אתמול בלילה קמתי מכאב בשן הזו, שהעיר אותי. ומאז אני לא שקטה (מפחדת שזה שורש).
העניין הוא כזה:
רמת הכאב הינה בערך בעוצמה שהייתה לי כשעות לאחר הסתימה לפני שנתיים. זאת אומרת, כאב שבא והולך. לא כאב חריף וכשאני חושבת על דברים אחרים- הכאב אינו מורגש כלל.
השאלה שלי היא מה זה יכול להיות? הרי זה כאב שמתעורר שנתיים אחרי סתימה...
דבר שני: אני יכולה לקבוע תור לרופא שיניים לעוד שבוע או שתוך שבוע הכאב עלול להחמיר ואני צריכה מעכשיו לעכשיו לראות רופא? (הכאב נסבל ועם עבודה רגשית כגון האזנה למוסיקה וכו'- הוא כמעט נעלם. זה לא אומר שאין בעיה, זה אומר שהוא לא מספיק עוצמתי בשביל לשבש לי את מהלך חיי).

ציטוט

כאשר יש חור מאוד עמוק לעיתים ניתן לנסות לבצע סתימה מאוד עמוקה ומתחת לסתימה למרוח חומרים מיוחדים שמחזקים את השן מבפנים וכן מרחיקים חיידקים מהעצב. תהליך זה נקרא "כיפוי מוך" ותוכלי לקרוא עליו בדף המאמרים באתר שלנו.
ייתכן שזה מה שהרופאה עשתה לפני כשנתיים.
בכל אופן, אם מתישהו מתעוררים בכל זאת כאבים, בומיודח כאלה שלא קשורים לאכילה ושתייה אלא באים והולכים כפי שתיארת, או באים ונשארים זמן רב, ולעיתים מאוד כואבים - יש חשש שבכל זאת מתפתחת דלקת בעצב השן, ואז יהיה צורך בטיפול שורש.
אי אפשר לדעת תוך כמה זמן המצב יחמיר, האם תוך ימים או תוך שבועות/חודשים, לכן כדאי להגיע למרפאה לאיבחון וטיפול בההקדם

כל טוב,

התחברות

בודק...