פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש

ציטוט

יש לי דלקת בשן שחוזרת כל הזמן ואני צריכה לעשות טיפול שורש.. שתיתי מלא כדורי אוגמנטין והם כבר לא משפיעים לצערי.. הבנתי שבטיפול מוציאים את העצב.. אשמח לקבל הסבר מה הסיבה שמוציאים אותו? ולמה אי אפשר לנקות את הדלקת ולהגיע כמעט לעצב ? למה חייב להרוג את השן? אני לא מבינה את הקשר לעצב ומה הקשר בינו לבין חור בשן? בגללו הדלקת חוזרת כל פעם? ושאלה שניה- האם יש לי ברירה אחרת חוץ מטיפול שורש.. אני רוצה לעשות טיפול שהוא פחות כואב..

ציטוט

טיפול שורש מבצעים כאשרי החיידקים שהגיעו מריקבון עמוק בשן (חור, עששת) עד לוך העצב גרמו לדלקת בעצב ולכאבים. ברגע שהעצב בתוך השן מודלק, אי אפשר לרפא אותו יותר, השארתו בתוך השן תגרום לדלקות חוזרות ולחשש לזיהומים קשים.
בטיפול השורש מוציאים את העצב הדלקתי אך לא פוגעים בשן עצמה. לאחר חיטוי של השורשים שבהם היה העצב שוב ושוב, מבצעים לבסוך סתימה מיודחת בשורשים שנקראת סתימת שורש. היא אמורה להיות הרמטית וחזקה כדי שחיידקים לא יישארו בשורשים ולא יחדרו אליהם שוב.
יש לסלק את שרידי הריקבון הבשן ולבנות אותה מחדש, בדרך כלל על ידי כתר.
אדגיש עוד משהו - לא רק שאנטיביוטיקה לא תרפא את הדלקת והריקבון בשן, אלא גם שבליעת עוד ועוד אנטיביוטיקות מסוכנת לבריאות הכללית שלך, כולל סיכון ליצירת זני חיידקים שעמידים בפני האנטיביוטיקה.
ועוד משהו אחרון - ככל שהמצב נשמך ואת מתעכבת עם הטיפול, הריקבון בשן הולך וגדל - בסוף לא ייוותר מהשן משהו שאפשר להציל ויהיה צורך בעקירה.
חבל.

הסבר עם איורים תוכלי למצוא בקישור הבא: /95276/243871

כל טוב,

התחברות

בודק...